آمریکا میان حمایت از کردها و همپیمانی با ترکیه مردد است

سرویس جهان- کارشناس مرکز TEPAV معتقد است آمریکا بر سر انتخاب کردهای سوریه و ترکیه مردد است و در شرایط کنونی نمی تواند یکی را بر دیگری ترجیح دهد.

به گزارش کردپرس، با ادامه تهاجم ترکیه به عفرین، نیروهای کرد همپیمان آمریکا که با داعش در رقه و دیرالزور مبارزه می کنند این منطقه را ترک کرده و به کمک دیگر کردهای سوریه در عفرین آمده اند. این مسئله آمریکا را که مبارزه با داعش بهانه این کشور برای ورود به سوریه بود نگران کرده است.

از سوی دیگر ترکیه از آمریکا خواسته است نه تنها دست از حمایت کردها بر دارد بلکه از ورود نیروهای کرد از دیگر بخش های سوریه به عفرین جلوگیری کند.

سلیم کورو پژوهش گر ارشد در اندیشکده TEPAV ترکیه معتقد است آمریکا همزمان می خواهد به حمایت از کردها ادامه دهد و ترکیه را نیز راضی نگاه دارد اما ترکیه از این رویکرد به شدت ناراضی است.

این پژوهش گر مسائل ترکیه به المانیتور گفت: اگر آمریکا می خواهد از وضعیت موجود رهایی یابد باید دست به یک انتخاب دشوار بزند و میان کردها و ترکیه یکی را انتخاب کند. اما آمریکا از این انتخاب گریزان است.

سلیم کورو معتقد است آمریکا وانمود می کند که لازم نیست میان ترکیه و کردهای سوریه یکی را انتخاب کند به این امید که با گذشت زمان دیگر اتخاذ چنین تصمیمی ضروری نخواهد بود.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 55161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha