در حال حاضر برنامه ای برای ائتلاف نداریم/ نامزد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهیم کرد

سرویس ترکیه - آیهان بیلگن، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها اعلام کرد این حزب برنامه ای برای ائتلاف ندارد و نامزد خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهد کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، آیهان بیلگن، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به انتخابات پیش رو در ترکیه عنوان کرده است: نمی توانیم بگوییم در هر کجا که انتخابات هست دموکراسی هم وجود دارد. در کشور ژنرال بشیر (عمر البشیر) که در جهان هیچ کس اهمیتی به آن کشور نداده ولی ترکیه آن کشور را بسیار مهم می پندارد هم انتخابات برگزار می شود. البشیر انتخابات را با کسب 90 درصد آراء پیروز هم می شود. ما خواستار بازتاب بی مرز اراده ملت در صندوق ها هستیم. اما کسانی که ما را متهم به ائتلاف کرده و به این نحو از مردم رای جمع کرده بودند در 2 سال مانده به انتخابات، در بیش از 18 ماه مانده به برگزاری انتخابات با عجله در تلاش برای ائتلاف هستند. می توانند ائتلاف های خود را تاسیس کنند اما تلاش نکنند تا اپوزیسیون را بر اساس طرح و ایده خود شکل بدهند. در این خصوص که اپوزیسیون در کجا، چه زمانی و با چه کسانی دیدار خواهند کرد ترک ادب نکرده و نظر ندهند.

وی در ادامه اظهارات خود با تاکید بر این که حزب دموکراتیک خلق ها نامزد خود را در انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهد کرد افزود: ما علی رغم تمام موانع، محدودیت ها و فشارها، طبق برنامه خود عمل کرده و پای حرفمان خواهیم ایستاد و برای تجلی اراده ملت در صندوق های رای و یک انتخابات امن در کشور تمام تلاش های خود را انجام خواهیم داد. در حال حاضر برنامه ای برای ائتلاف نداریم. برنامه ما در حال حاضر تلاش برای لغو وضعیت فوق العاده و جلوگیری از به سرقت رفتن آراء ملت است. این کار را نیز باور داریم با همکاری سایر احزاب سیاسی می توانیم انجام دهیم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha