علی باپیر: نام جماعت اسلامی را تغییر دادیم، اما رویکرد حزب تغییری نکرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رهبر حزب عدالت کردستان / عراق، اعلام کرد تغییر نام حزب از جماعت اسلامی فقط شامل تغییر در نام بودە و رویکرد و محتوای حزب تغییری نیافتە است.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، علی باپیر طی سخنانی در اربیل، درباره تغییر نام حزب جماعت اسلامی به جماعت عدالت گفت که در اسلام این نام نیست که اهمیت دارد، بلکه محتوا مهم است و رویکرد اصلی حزب تغییر نیافته و هدف حزب از این کار مقابله با ترسی است که برخی از مردم دارند و اسلام را مترادف با افراط گرایی می دانند، زیرا برخی طرف ها خارج از اقلیم کردستان تحت عنوان اسلام مرتکب اعمالی شده اند که با اصول و تعالیم اسلامی در تناقض است.

رهبر حزب جماعت عدالت کردستان از همه طرف هایی که خواهان برقراری عدالت هستند درخواست کرد که با این حزب علیه فساد و انحصار طلبی همکاری کنند و ابراز امیدواری کرد که از این طریق حزب جماعت عدالت به همه طیف ها و جریان ها نزدیک تر شود.

همچنین درباره صدور حکم شش سال زندان برای برخی فعالین و روزنامه نگاران منطقه بادینان اقلیم نیز گفت که اددگاه این افراد با ابهاماتی همراه است و برخی اعضای حزب وی نیز بی دلیل دستگیر و سپس آزاد شده اند.

وی افزود که دلیل عدم حصول توافق میان اربیل و بغداد این است که افراد تصمیم گیرنده اصلی در اقلیم مستقیما به بغداد نمی روند و نمایندگان آنان نیز نمی توانند مسائل را نهایی کنند و تاکید کرد که باید شخص اول و تصمیم گیرنده در اقلیم خود شخصا به بغداد رفته و همه مسائل و مشکلات را به صورت نهایی حل کند.

علی باپیر خاطر نشان ساخت که حزب وی تاکنون با هیچ حزب و جریانی برای شرکت در انتخابات آتی عراق وارد ائتلاف و هم پیمانی نشده است.

کد خبر 5503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha