خروج از عرصه سیاسی عراق به نفع کُردها نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان- درحالی‌که اکثریت نمایندگان کُرد مجلس عراق بر ضرورت خروج کُردها از عرصه سیاسی عراق در واکنش به تصویب بودجه 2018 عراق تأکید می‌کنند، سخنگوی اتحادیه میهنی چنین اقدامی را مغایر با منافع کردها دانست و خواستار حل مشکلات از طریق گفتگو شد.

به گزارش کردپرس، روز شنبه 12 اسفند/3 مارس مجلس عراق قانون بودجه 2013 این کشور را با وجود تحریم نمایندگان کُرد در اعتراض به این بودجه و عدم حضور آنان در مجلس به تصویب رساند.

این اقدام واکنش های شدیدی را میان کُردها به دنبال داشته و اکثریت نمایندگان کرد مجلس عراق بر ضرورت خروج کردها از عرصه سیاسی این کشور تأکید می‌کنند.

اما سعدی احمد پیره سخنگوی رسمی حزب اتحادیه میهنی کردستان در گفتگو با شبکه تلویزیونی روداو گفت که خروج از عرصه سیاسی عراق اقدامی نامناسب است و در جهت منافع کردها نیست و باید گفتگو با بغداد را برای حل مشکلات آغاز کنیم؛ زیرا هنوز فرصت برای اقناع نخست وزیر عراق برای پرداخت بودجه 17 درصدی به اقلیم کردستان وجود دارد.

وی تأکید کرد که در ماده 3 قانون بودجه عراق فرصتی برای گفتگو با نخست وزیر عراق و توافق برای کسب بودجه 17 درصدی اقلیم وجود دارد و کُردها می توانند از طریق این ماده خواست های خود را دنبال کنند.

پیش‌تر اتحادیه میهنی و حزب دمکرات تهدید کرده بودند اگر بودجه عراق بدون اجرای مطالبات کردها تصویب شود، از عرصه سیاسی عراق خارج می‌شوند.

کد خبر 54922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha