فاز اول باغ موزه دفاع مقدس  سال آینده به بهره برداری می رسد

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه گفت: برای احداث باغ موزه دفاع مقدس 40 میلیارد تومان اعتبار به بنیاد حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس ابلاغ گشته و با توجه اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی برای تکمیل زیرساخت ها باید سریعاً قرارداد ساخت نیز منعقد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه، « هوشنگ بازوند» در نشست بررسی اقدامات انجام شده برای تسریع در روند احداث و عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه، اظهار داشت: با احداث این مجموعه فرهنگی امکان آشنایی بیشتر نسل جوان و آینده ایران اسلامی با رشادت­ها، جانفشانی­ها و ایثار و فداکاری رزمندگان و شهدای دفاع مقدس فراهم می شود.

وی افزود: رشادت دلیرمردان و شیرزنان ایران اسلامی در استانی که جنگ تحمیلی در آن آغاز و در آن نیز خاتمه یافت باید در این موزه دفاع مقدس و مرکز فرهنگی که در ابتدای شهر قرار دارد برای گردشگران معرفی و تبیین شود تا آیندگان بدانند چگونه از این آب و خاک دفاع شد.

مقام ارشد استان با اشاره به پیگیری مجدانه ومستمر برای جذب اعتبارات این باغ موزه گفت: این مجموعه در 15 هکتار احداث می شود که با اعتبار دریافتی و با توجه به تلاش های صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی برای تکمیل زیرساخت های آب، برق، گاز و دیوار کشی می توانیم امیدوار باشیم با کارجهادی و تلاش مضاعف فاز اول این پروژه در سال 1400 آماده بهره برداری شود.

بازوند با اشاره به اینکه استان کرمانشاه 10 هزار شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است؛ خاطر نشان ساخت: این طرح عظیم یکی از عوامل مهم در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است و انتظار داریم بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس پیگیری ویژه ای برای تحقق این مهم و ساخت باغ موزه داشته باشد.

وی ضمن تشکر از مشارکت دستگاه های اجرایی استان در تکمیل زیرساخت های باغ موزه دفاع مقدس گفت: تاکنون علاوه بر اعتبار ابلاغی تقریبا 7 میلیارد تومان هزینه شده و در ورودی کرمانشاه و دروازه عتبات عالیات امکانی فراهم می شود که ایثار، فداکاری و مجاهدت های رزمندگان بیشتر معرفی شود.

بازوند در ادامه به اقدامات صورت گرفته برای تکمیل 9 یادمان دیگر در استان خبر داد و گفت: با تلاش های سازمان مدیریت برای یادمان شهدای گیلانغرب، مرصاد، ثلاث باباجانی و شهید شیرودی نیز اعتباراتی مصوب شده که با جدیت باید پیگیری شود.

کد خبر 5490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha