کاهش 8/6 درصدی آمار طلاق در دیواندره

سرویس کردستان – در سال جاری تاکنون 177 طلاق در دیواندره با 135 مورد در شهر و 42 مورد در روستا به ثبت رسیده است.

غلامرضا صفایی رئیس اداره ثبت‌ احوال شهرستان دیواندره در گفت و گو با کردپرس اظهار کرد: مراحل تعویض شناسنامه ها برون سپاری شده و به محض رسیدن درخواست ها به اداره ثبت احوال در کمتر از 15 دقیقه شناسنامه مورد نظر صادر و تحویل بخش خصوصی خواهد شد. در سال جاری موفق به تعویض چهار هزار و 244 جلد شناسنامه تا این لحظه شده ایم.وی تصریح کرد: از آنجا که صدور کارت ملی هوشمند الزامی است تا این لحظه با بهره گیری از تمام ظرفیت ها موفق به صدور 43 هزار عدد کارت ملی هوشمند شده ایم و 75 تا 80 درصد واجدالشرایط ها دارای کارت ملی هوشمند هستند.

صفایی در ارتباط آمار وقایع حیاتی گفت: در سال جاری یک هزار و 320 نفر در شهرستان متولد شده اند پدر و مادر 668 نفر از متولد شده ها در نقاط شهری و پدر و مادر 652 نفر در نقاط روستایی شهرستان زندگی می کنند. تولد در سال جاری نسبت به سال قبل کمتر از یک درصد افزایش یافته است.

این مسئول ادامه داد: در سال جاری 341 نفر از دنیا رفته اند که از این تعداد 147 نفر زن و 194 نفر مرد بودند. کل آمار وفات در سال گذشته 321 نفر بود. وی افزود: 817 مورد واقعه ازدواج و 177 طلاق در دیواندره به ثبت رسیده است که آمار طلاق نسبت به سال 95 حدود 8/6 درصد کاهش داشته است. سال گذشته یکهزار و 92 واقعه ازدواج و 199 مورد طلاق در شهرستان دیواندره به ثبت رسیده بود. غلامرضا صفایی بیان کرد: میانگین سن طلاق در این شهرستان برای زوج 32 سال و برای زوجه 27 سال و میانگین طول مدت ازدواج در زمان طلاق 5 سال و نیم بوده است. رئیس اداره ثبت‌ احوال شهرستان دیواندره با اشاره به ثبت فراوانی نام‌ها خاطر نشان کرد: "باران، اوین، سوژین، کانیا و آیلین" پنج نام اول دختر و "محمد، آیهان، سامیار، آراد و آرسام" پنج نام اول پسر، بیشترین تعداد و رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 54897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha