هیچ یک از کشورهای عضو ناتو عملیات ترکیه در عفرین را تایید نمی کنند

سرویس ترکیه - ضیا پیر نماینده دیاربکر در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به عملیات ارتش ترکیه در عفرین عنوان کرده است: هیچ کدام از کشورهای عضو ناتو عملیات ترکیه در عفرین را تایید نمی کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری دموکرات هابر٬ ضیا پیر نماینده دیاربکر در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به عملیات ارتش ترکیه در عفرین عنوان کرد: هیچ کدام از کشورهای عضو ناتو عملیات ترکیه در عفرین را تایید نمی کنند. عملیات ارتش ترکیه در عفرین نقض قوانین بین المللی است‌. آلمان و سایر کشورهای اروپایی به صورت آشکار بر این مسئله تاکید می کنند که اقدام ترکیه نقض قوانین بین المللی است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ترکیه چه از لحاظ حقوقی و چه از لحاظ انسانی هیچ دلیلی برای مداخله در عفرین ندارد. رئیس جمهور ترکیه تاکید میکند ۳.۵ میلیون پناهنده سوری را به عفرین خواهیم فرستاد. حال این سوال پیش می آید که شما با کردهای عفرین چه کار خواهید کرد؟ از این اظهارات چنین به نظر می رسد که وی قصد دارد تا کردها را از آنجا بیرون کرده و گروه های نزدیک به خود را در آنجا مستقر کند‌. نام این قتل عام است. در حقوق بین المللی هم به این قتل عام می گویند.

پیر در ادامه خاطرنشان کرد: کشورهای عضو ناتو به احتمال زیاد چنین پیشنهادی به ترکیه ارائه خواهند کرد که آیا مانند وضعیت کردستان عراق، ایجاد یک موجودیت مستقل را در شرق فرات برای کردهای سوریه خواهد پذیرفت یا نه؟ شما اگر موجودیت ی.پ.گ را در شرق فرات بپذیرید ما خواستار خروج آنان از غرب فرات خواهیم شد. آشکارا عرض میکنم در حال حاضر پذیرفتن این مسئله از سوی ی.پ.گ غیر ممکن است. کردها خواستار تعیین سرنوشت خود به وسیله خود هستند. هر کس در منطقه منافعی دارد، کردها نیز ناچار به تاکید بر منافع خود هستند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 54888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha