12 هزار نهال برای روز درختکاری در مهاباد توزیع می شود

سرویس آذربایجان غربی- رئیس منابع طبیعی مهاباد از توزیع 12 هزار نهال در آستانه ی روز ملی درختکاری در مهاباد خبر داد.

رئیس منابع طبیعی مهاباد در کمیسیون فضای سبز شورای اسلامی مهاباد گفت: در آستانه روز ملی درختکاری با در نظر گرفتن فضایی خاص جهت مشارکت عمومی برای کاشت نهال در سطح شهرستان ۱۲ هزار نهال توزیع خواهد شد.

مجید پاتو افزود: منابع طبیعی مهاباد مطالعات واگذاری ۱۴۴ هکتار زمین را جهت توسعه فضای سبز را نیز در برنامه دارد.

ابراهیم کریمی سخنگوی شورای شهر اظهار داشت: توسعه ی فضای شهری یکی از شاخص های توسعه ی شهر در جوامع مدرن به شمار می رود و تلاش ها در راستای این مهم به کمک فعالان محیط زیستی در توسعه ی فضای سبز با هدف کاشت درختان تا نگهداری از آنها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مجموع فضای سبز شهری در مهاباد 133 هکتار است و مطابق سرانه ی جمعیت شهری 7/9 مترمربع برای هر نفر در مهاباد فضای سبز وجود دارد که با واگذاری 144 هکتار زمین از سوی منابع طبیعی بر این میزان افزوده خواهد شد.

کریمی گفت: کمتر از 20 درصد از فضای سبز مهاباد با آب شرب شهری آبیاری می شوند که مطابق قانون جدا سازی آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز، به زودی از سیستم های جدید آبیاری بدون بکار گیری آب شرب شهری استفاده خواهد شد.

فاروق سخنور ریاست اداره محیط زیست مهاباد نیز اظهار داشت: مهاباد دارای بالاترین تنوع زیست محیطی و اکوسیستمی در استان است بنابراین باید در خصوص محافظت از محیط زیست و این اکوسیستم تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: انتقال سایت دفع زباله سیدآباد نیز در اولویت قرار گرفته و پیگیری این موضوع باید در اسرع وقت انجام بگیرد.

جمال خالدی عضو انجمن تعاونی محیط زیست مهاباد نیز با اشاره به کاربری فضای سبز زمین های دادگستری مهاباد تاکید کرد: تلاش برای حفظ کاربری فضای سبز این زمین ها و جلوگیری از زدون چهره باغ شهر از سطح شهر و قطع درختان باید لحاظ شود کما اینکه در دوره اول شورا فعالین محیط زیستی برای نیل به این هدف ۴هزار امضا جمع آوری کردند. همچنین حفظ حریم رودخانه ی مهاباد، فضای سبز شهری و شناسنامه دار کردن چشمه های موجود در سطح شهر و کاشت درختان سازگار با اقلیم منطقه را نیزخواستاریم.

کد خبر 54875

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha