جشنواره سراسری "بیت و حیران" با همت همگانی در سردشت برگزار می شود

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار شهرستان سردشت گفت: جشنواره سراسری "بیت و حیران" با همت همگانی در سردشت برگزار می شود.

به گزارش کردپرس،"نژاد جهانی" روز شنبه در دوازدهیمن جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که به منظور "برنامه ريزي جهت برگزاري جشنواره ملی موسیقی فولکلور بیت و حیران" برگزار شد، اظهار کرد: امسال برنامه های خوبی در سطح شهرستان همچون جشنواره های انگور سياه سردشت، بازیهای بومی محلی در روستاي نستان و غیره برگزار شد که نشان از توانایی شهرستان و هماهنگي و انسجام ادارات دارد.

وي تصريح كرد: برگزاري جشنواره ها بويژه جشنواره بيت و حيران كه برگرفته از فرهنگ اصيل و غني ماست علاوه بر تاثير و اشاعه فرهنگي بر بخش اقتصادي نيز تاثير دارند.

فرماندار سردشت با اشاره به مشكلات مختلف شهرستان گفت: علیرغم تمامی مشکلاتی که به لحاظ پراکندگی جمعیتی، نبود زیرساخت هاي مناسب داريم اما مي توان با برنامه ریزی دقيق و با تكيه بر مشاركت مدني و پشتیبانی عمومی بسياري از مشكلات پيش رو را رفع كرد.

وی ضمن اشاره به برگزار نشدن جشنواره سراسری "بیت و حیران" در سالهای گذشته، گفت: اين جشنواره به كرات در شهرستان سردشت برگزار شده اما به واسطه محدوديت هاي بودجه اي و مالي در چندسال اخير برگزاري آن مقدور نبود كه خوشبختانه امسال با همت همگاني مجددا شاهد اجرای آن خواهیم بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت نيز در اين جلسه گفت: امسال نهمین جشنواره سراسری بیت و حیران با حضور هنرمندان شاخص از ۲۷ استان کشور در روزهاي ١٦ و ١٧ اسفند برگزار مي شود.

کاوه حیاک اظهار کرد: این هنرمندان ۲۰۶ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که از این تعداد ۱۵۰ کار فردی و ۵۶ کارگروهی است.

وی افزود: از مجموع شرکت کنندگان تعداد ۴۰ کار انفرادی و ۱۲ کار گروهی به بخش نهایی جشنواره راه می یابند. /

کد خبر 54847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha