مهمترین تحولات روز سه شنبه 3/11/1396 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز سه شنبه 3 بهمن 1396 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • چهارمین روز عملیات شاخه زیتون: تلفات ترکیه در درگیری های عفرین به 3 نظامی افزایش پیدا کرد

بر اساس اطلاعات به دست آمده از ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه، در چهارمین روز از عملیات شاخه زیتون ترکیه در عفرین تلفات نیروهای مسلح ترکیه در درگیری های امروز با کشته شدن 2 نیروی نظامی دیگر در درگیری های کوه بورسیا به 3 نظامی رسیده است.

  • نماینده حزب جمهوری خواه خلق ترکیه: راکتی که به ریحانلی اصابت کرد از عفرین شلیک نشده بود

مولود دودو نمایندۀ ختای از حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در پارلمان تر کیه ادعا کرده است راکتی که مقامات ترکیه ادعا کردند توسط نیروهای کرد از عفرین شلیک شده و به ریحانلی اصابت کرده است، در حقیقت از عفرین شلیک نشده است.

  • اعلام نتیجۀ نشست ارزیابی امنیتی ترکیه: عملیات عفرین به صورت موفقیت آمیز و طبق نقشه پیش می رود

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه طی جمع بندی مذاکرات صورت گرفته در نشست «ارزیابی امنیتی» که ظهر امروز به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و با شرکت مقامات نظامی و سیاسی ترکیه تشکیل شده بود، گفت این عملیات به صورت موفقیت آمیز و طبق نقشه های از پیش تعیین شده در حال ادامه و پیگیری است.

  • رئیس جمهور ترکیه: عملیات شاخۀ زیتون تا پاکسازی کامل منطقه از تهدیدات تروریستی ادامه خواهد یافت

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دربارۀ حملۀ نظامی کشورش به کانتون کردنشین عفرین، موسوم به عملیات شاخۀ زیتون، اعلام کرد این عملیات تا پاکسازی کامل منطقه از تهدیداتی که متوجه ترکیه است ادامه خواهد یافت.

  • جنگنده های ترکیه در بمباران منطقۀ کردنشین عفرین رکورد تاریخ حملات هوایی را شکستند

روزنامۀ ینی شفق از رسانه های نزدیک به دولت ترکیه اعلام کرد در نخستین روز حملۀ ارتش ترکیه به کانتون کردنشین عفرین سوریه 72 هواپیمای جنگی شرکت داشتند که رکوردی در تاریخ حملات هوایی جهان به شمار می آید.

  • وزیر امور خارجه ترکیه: ترکیه و عراق علیه حضور PKK در شنگال دست به عملیات مشترک می زنند

در حالی که عملیات نظامی ترکیه و گروه های متحد سوری آن علیه کانتون کردنشین عفرین سوریه در جریان است، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجۀ ترکیه اعلام کرد آنکارا و بغداد در حال مذاکره دربارۀ یک عملیات احتمالی مشترک علیه حضور حزب کارگران کردستان (PKK) در منطقۀ شنگال هستند.

  • سفر یک هیئت آمریکایی به ترکیه برای دیدار با مقامات این کشور

یک هیأت عالی رتبۀ آمریکایی برای گفتگو با مقامات ترکیه دربارۀ عملیات نظامی این کشور در عفرین و همکاری های دو کشور، وارد آنکارا شد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 52470

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha