اعلام حمایت قطر از حملۀ ارتش ترکیه به کانتون کردنشین عفرین

سرویس سوریه- وزارت امور خارجۀ قطر حملۀ ترکیه به کانتون کردنشین عفرین را مطابق قوانین بین المللی و اقدامی مشروع دانست و از آن حمایت کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجۀ قطر از حملۀ نظامی ترکیه به کانتون کردنشین عفرین در شمال غربی سوریه حمایت کرد و آن را «اقدامی برای تأمین امنیت» خواند.

لولوه الخاطر سخنگوی وزارت امور خارجۀ قطر در مصاحبه با خبرگزاری دولتی این کشور گفت: «عملیات شاخۀ زیتون ترکیه براساس حق دفاع مشروع بین المللی و با احترام به حفظ تمامیت ارضی سوریه علیه گروه های تروریستی PKK/YPG و داعش در عفرین انجام می شود و ما از آن حمایت می کنیم.»

لازم به ذکر است ترکیه و متحدانش برای مشروع جلوه دادن اقدام نظامی خود ادعا می کنند در عفرین علیه YPG و داعش می جنگند، این در حالی است که YPG تمام مناطق شمال سوریه و شرق رودخانۀ فرات را از اشغال داعش آزاد کرده و مؤثرترین نیرو در مبارزه با این گروه تروریستی بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجۀ قطر افزود: «حق دفاع در قوانین بین المللی مشروع است. خاک ترکیه توسط تروریست ها مورد حمله قرار گرفته است. ما از اقدام آنکارا برای حفظ امنیت ملی خود پشتیبانی می کنیم. دولت قطر کاملاً مطمئن است که ترکیه برای حفظ امنیت غیرنظامیان و وحدت سوریه تلاش خواهد کرد. عملیات شاخۀ زیتون براساس حق دفاع مشروع بین المللی، طبق قطعنامه های مبارزه با تروریسم 1624 (2005)، 2170 (2014) و 2178 (2014) شورای امنیت و مادۀ 51 منشور سازمان ملل، با احترام به تمامیت ارضی سوریه انجام می شود.»

قطر به خاطر از حمایت از تروریسم، به ویژه حمایت از داعش توسط کشورهای عربی تحریم شده است.

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 52443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha