ایران به دنبال حاکمیت دین اسلام در جهان است

سرویس کردستان- نماینده ولی فقیه در استان کردستان وحدت از دیدگاه انقلاب اسلامی را راهبرد و نه تاکتیک دانست و گفت: ایران به دنبال حاکمیت دین اسلام در جهان است و این موضوعی است که خداوند آن را وعده داده است.

به گزارش کرد پرس، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی که برای شرکت در کنگره امام محمد غزالی به کشور اندونزی سفر کرده است، در دیدار با علمای اهل سنت این کشور گفت: دشمنان به دنبال خدشه‌دار کردن دین اسلام هستند و برای آنان شیعه و سنی فرقی ندارد و از هیچ کار ناپسندی برای ضربه زدن به مسلمانان روی بر نمی‌گردانند جماعت رحمت است و قدرت الهی با جماعت تحقق پیدا می‌کند که می‌فرماید، اگر جماعت بودید پیروز هستید.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه دشمنان جمعیت و جماعت ملت‌های مسلمان را هدف قرار داده‌اند، اضافه کرد: تجربه نشان داده است که اگر جمعیت به جماعت تبدیل شود جهان را به تسلیم در می‌آورد.

وی اذعان داشت: دشمنان مکتب اسلام به دلیل احساس خطر از وحدت مسلمانان و یکپارچگی کشورهای اسلامی طالبان، داعش و امثال آنها را ایجاد و از آنها حمایت کردند، تا با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی و درگیر کردن کشورهای اسلامی، به اهداف خود در زمینه جلوگیری از حاکمیت اسلامی برسند.

وی افزود: شیعه بودن و سنی بودن برای آنها مفهومی ندارد و تنها هدفشان عدم همبستگی و وحدت جامعه مسلمانان است چرا که درگیری بین مسلمانان و کشته شدن آنها بدست هم به نفع آنان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: ما جامعه مسلمان باید وحدت و قدرت خود را تقویت کنیم، امید داریم که خداوند خود حمایت می‌کند و به لطف الهی نقشه دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

حسینی‌شاهرودی امنیت امروز ایران را با وجود تمام هجمه‌های دشمنان، حاصل وحدت بین تشیع و تسنن دانست و گفت: دشمنان برای ایجاد تفرقه و شکاف در بین مسلمانان با جدیت برنامه‌ریزی می‌کنند لذا تشیع و تسنن باید برای مقابله با دشمنان اخوت و برادری خود را بیش از پیش تحکیم ببخشند.

وی وحدت از دیدگاه انقلاب اسلامی را راهبرد و نه تاکتیک عنوان کرد و گفت: وحدت براساس دستور اسلام، باید به عنوان یک راهبرد دنبال شود تا اثرات لازم در میان مسلمانان داشته باشد.

به گفته وی، دشمنان تلاش‌های زیادی کردند تا اسلام‌هراسی راه بیندازند ولی موفق نشدند و در این میان گروه‌ تکفیری داعش با سوءاستفاده از عنوان اسلام کمک زیادی به موفقیت آنان در بد جلوه‌دادن اسلام در میان جهانیان کرد.

حسینی‌شاهرودی با یادآوری اینکه اسلام دین وحدت است، به نقش ایران در گسترش دین اسلام در جهان اشاره کرد و اذعان داشت: انقلاب اسلامی فقط به مرزهای ایران محدود نمی‌شود و زمینه حاکمیت اسلام در جهان را فراهم کرده است.

کد خبر 52430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha