مهمترین تحولات روز چهارشنبه 6/10/1396 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز چهارشنبه 6 دی 1396 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • نخست وزیر ترکیه: مصونیت قضایی تنها به کسانی داده می شود که به شکست دادن کودتاچیان کمک کردند

در پی بالا گرفتن مناقشه دربارۀ ابهام در حکم حکومتی اعطای مصونیت قضایی به برخی شهروندان در جریان کودتای نافرجام ترکیه، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد این حکم ابهامی ندارد و اطمینان داد مصونیت قضایی تنها به کسانی داده می شود که شب کودتا و صبح پس از آن به شکست کودتا کمک کردند. هدف این قانون حمایت از شهروندانی است که به خیابان ها آمدند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا از موفقیت کودتا و وقایع پس از آن جلوگیری کنند.

  • سازمان امنیت و همکاری اروپا از ترکیه خواست همه روزنامه نگاران زندانی را آزاد کند

در پی تمدید بازداشت کارکنان روزنامۀ جمهوریت، نمایندۀ آزادی رسانه ای سازمان امنیت و همکاری اروپا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت آزادی رسانه ها و آزادی بیان در ترکریه، از مقامات این کشور خواست همۀ روزنامه نگاران زندانی را آزاد کنند و از تعقیب آنان دست بردارند.

  • مشاور ارشد سابق رهبر CHP به اتهام ارتباط با جنبش گولن به 10 سال حبس محکوم شد

دادگاهی در استانبول یکی از مشاوران سابق کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) را به خاطر ارتباط با جنبش گولن و به اتهام «عضویت در یک سازمان تروریستی مسلح» گناهکار شناخت و به تحمل 10 سال و شش ماه حبس محکوم کرد.

  • عضو شورای رهبری پ.ک.ک: سیاست لباس متحد الشکل زندان با مقاومت زندانیان شکست می خورد

مصطفی کاراسو از اعضای شورای مرکزی کنگرۀ جوامع دموکراتیک (KCK) در واکنش به تصمیم حکومت ترکیه مبنی بر وادار کردن زندانیان سیاسی به پوسیدن لباس متحد الشکل، گفت زندانیان سیاسی در ترکیه در مقابل این سیاست مقاومت خواهند کرد و آن را با شکست مواجه خواهند کرد.

  • ارتش ترکیه: هفت شبه نظامی PKK در یک عملیات هوایی در شمال عراق کشته شدند

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه اعلام کرد در یک عملیات هوایی در مناطق شمالی عراق علیه مواضع حزب کارگران کردستان (PKK)، هفت عضو این گروه کشته شدند.

  • بیانیه پ.ک.ک: 15 سرباز ارتش ترکیه در حکاری کشته شدند

مرکز ارتباطات و انتشارات نیروهای مدافع خلق (HPG)، شاخۀ نظامی حزب کارگران کردستان (PKK)، اعام کرد در درگیری های روز گذشته در منطقۀ شمدینلی استان حکاری 15 سرباز ارتش ترکیه کشته شدند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 50830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha