روسیه قول داده است کردها را به کنگرۀ گفتگوی ملی دعوت کند / هدف کنگرۀ سوچی حل بحران نیست

سرویس سوریه- فرماندۀ کل YPG می گوید روس ها قول داده اند علی رغم مخالفت ترکیه کردها را به کنگرۀ سوچی دعوت کنند، اما نمی توان اطمینان داشت این موضع در آینده تغییر نکند

به گزارش کردپرس به نقل از فرات نیوز، سیپان حمو فرماندۀ کل نیروی کرد یگان های مدافع خلق (YPG) اعلام کرد روسیه قول داده است کردها به کنگرۀ گفتگوی ملی که قرار است روزهای 29 و 30 ژانویۀ 2018 در شهر سوچی برگزار شود، دعوت خواهند شد.

حمو گفت: «روسیه گفته است کردها را بخشی از سوریه می داند و دلیلی برای مخالفت با حضور کردها در این کنگره نمی بیند. این قولی است که روس ها داده اند.»

به گفتۀ حمو روسیه علی رغم مخالفت شدید ترکیه، 155 تن را به نمایندگی از کردها و مردم شمال سوریه به عنوان بخشی از مدیریت خودمختار دموکراتیک به کنگرۀ سوچی دعوت می کند.

وی گفت: «حکومت ترکیه به سختی تلاش می کند در این کنگره اخلال ایجاد کند. ترک ها می گویند شرط آنها برای شرکت در کنگره عدم مشارکت کرد ها است. آنها مشارکت کردها را بهانه کرده اند. اما روسیه گفته است کردها را بخشی از سوریه می داند و دلیلی برای مخالفت با حضور کردها در این کنگره نمی بیند. این قولی است که روس ها داده اند. اما نمی دانم آیا ممکن است در آینده تغییری در این دیدگاه پدید آید، یا نه. اما من گفته ام نشست سوچی نیز حقیقتاً با هدف گفتگو دربارۀ بحران سوریه از منظری بنیادی برگزار نمی شود و چیزی را حل نمی کند.»

حمو که به تازگی از روسیه دیدار کرده است دربارۀ روابط YPG و ارتش دموکراتیک سوریه با روسیه و ائتلاف بین المللی ضد دولت اسلامی عراق و شام (داعش) گفت: «ما از همۀ این نیروها قدردانی می کنیم. آنها به ما کمک کرده اند. اما ما گروگان کسی نیستیم، ما تحت کنترل کسی نیستیم. ما برای کردها و همۀ مردم سوریه مبارزه کردیم. و در همین راستا با دستاوردهایمان توجه قدرت های بین المللی را به خود جلب کردیم و آنها نیز به نبرد ما پیوستند. رابطۀ ما با این نیروها تا امروز بر اساس این اصول بوده است.»

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 50815

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha