هیچ مورد مرگ براثر سرمازدگی در مناطق زلزله زده نداشته ایم

سرویس ایران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه اخبار منتشر شده در مورد فوت براثر سرمازدگی در مناطق زلزله زده استان صحت ندارد، گفت: هیچ یک از ساکنان مناطق زلزله زده براثر سرمازدگی فوت نکرده اند.

به گزارش کدپرس به نقل از ایرنا؛ محمدابراهیم شکیبا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مسئولان و رسانه ها اخبار تایید نشده و شایعات مربوط به سلامت مردم را انتشار ندهند چرا که علاوه بر فشار روانی که به مردم منطقه وارد می کند، این دانشگاه همواره برای پاسخگویی و ارائه اخبار دقیق و صحیح آمادگی دارد.
او در خصوص شایعه مطرح شده در خصوص خودکشی 20 نفر در مناطق زلزله زده گفت: این موضوع صحت ندارد و موارد جزیی اقدام به خودکشی گزارش شده که تحت پوشش حمایت روانی این مرکز قرار دارند.
وی از حضور 40 تیم مداخله روانی اجتماعی در منطقه خبر داد و اظهار کرد: این تیم ها ضمن غربالگری، افرادی را که نیازمند ارائه خدمات بیشتر و یا ویزیت متخصص و حتی بستری شدن دارند به سطوح مورد نیاز ارجاع داده می شوند.
رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه همچنین از اشراف به وضعیت مادران باردار و نوزادان در منطقه توسط تیم های بهداشتی خبر داد و گفت: این خانواده ها از نظر مراقبت و مسایل بهداشتی مشکلی ندارند و نگرانی ما از نداشتن کانکس است که در این زمینه خانواده های دارای مادران پرخطر به مراجع ذیصلاح اعلام شده و از آنان خواسته ایم تا در اولویت واگذاری کانکس قرار گیرند.
خبرگزاری خانه ملت روز چهارشنبه به نقل از نماینده پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اعلام کرد: در بحث سرمازدگی چهار مورد فوتی در میان زلزله زدگان وجود داشته و حداقل 20 نفر اقدام به خودکشی کرده‌اند، با توجه به شرایط این آمارها به طور قطع روز ‌به ‌روز افزایش می یابد.
شهاب نادری همچنین اعلام کرده بود: 30 زایمان در مناطق زلزله زده وجود داشته که اکثر نوزادان شرایط خوبی ندارند و به دلیل نبود امکانات و تجهیزات گرمایشی در حال فوت هستند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

کد خبر 50814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha