مهمترین تحولات روز یکشنبه 26/9/1396 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز یکشنبه 26 آذر 1396 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • رئیس حزب سعادت ترکیه: یکی از مهمترین اصول حل و فصل مسئله کردهای ترکیه آموزش و استفاده از زبان مادری است

تمل کارا مولا اوغلو، رئیس حزب سعادت ترکیه که در جلسه سالیانه حزب سعادت در هتل میتانی دیاربکر سخرانی می کرد در اظهاراتی با اشاره به مشکلات موجود در ترکیه و منطقه عنوان کرده است: یکی از اصول اساسی که حزب ما برای مناطق کردنشین ترکیه در نظر گرفته است حق آموزش و سخن گفتن به زبان مادری است. ما با در نظر گرفتن ابعاد این مسئله تنها به حق سخن گفتن به زبان مادری اکتفا نکرده و بر استفاده از زبان مادری نیز تاکید می کنیم.

  • وزیر کشور ترکیه: روزی که اردوغان سیاست را رها کند، من هم می روم

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به سخنان دیروز رئیس فراکسیون حزب جمهوری خواه خلق عنوان کرد: شما نگران نباشید، بنده روزی که رجب طیب اردوغان، سیاست را رها کرد دیگر هیچ وقت از در سیاست وارد نخواهم شد و به همراه ایشان سیاست را رها خواهم کرد. ما انسان های با شرفی هستیم. اگر تنها یک لکه بر پیشانی بنده در سیاست وجود داشته باشد از سیاست کنار خواهم کشید.

  • روزنامه ینی شفق ترکیه مدعی شد: آمریکا در 20 روز اخیر 3 بار محموله تسلیحاتی به ی.پ.گ تحویل داده است

روزنامه ینی شفق ترکیه مدعی شده است: بعد از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با اردوغان عنوان کرده بود «انتقال تسلیحات به نیروهای ی.پ.گ در شمال سوریه به پایان رسیده است» در 20 روزپس از این سخن ترامپ؛ آمریکا 3 بار کمک های تسلیحاتی خود را به نیروهای ی.پ.گ در شمال سوریه تحویل داده است.

  • برگزاری میتینگ بزرگ قدس در پایتخت ترکیه

در حالی که اعتراضات کشورهای اسلامی به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ادامه دارد؛ میتینگ بزرگی در آنکارا و کوچاعلی ترکیه با حضور 100 سازمان و تشکل مدنی در اعتراض به این تصمیم تشکیل شده است.

  • پیام صلاح الدین دمیرتاش از زندان ادیرنه: تجربه مبارزه در ترکیه و کردستان سوریه می تواند الگوی کامل برای آزادی خواهی باشد

صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلق ها در پیامی عنوان کرده است: تجربه مبارزه در ترکیه، خاورمیانه و به ویژه کردستان سورهی، می تواند به الگویی کامل برای آزادی خواهی بدل شود.

  • خودکشی یک سرگرد ارتش ترکیه در شمدینلی

اسماعیل. ج، سرگرد ارتش ترکیه در مرکز فرماندهی کماندوهای کوه شمدینلی استان حکاری، امروز در یک مسافرخانه در شمدینلی با اسلحه خود به قلبش شلیک کرده و خودکشی کرده است.

  • رجب طیب اردوغان: آمریکا باید دلیل انتقال 4 هزار کامیون سلاح سنگین به شمال سوریه را به ما توضیح دهد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: کشورهایی که خود را با ما همکار می دانند هر زمان از همکاری با گروه هایی که در سوریه ما آنان را تروریست می دانیم دست بردارند آن موقع متفق ما خواهند شد. آمریکا به چه دلیلی این 4 هزار کامیون سلاح سنگین را به شمال سوریه آورده است؟ باید در این خصوص به ما توضیح دهند. بدون این که به ما توضیح دهند امکان ندارد صداقت آنان را باور کنیم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 50247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha