۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
یک بوکانی شهردار سردشت شد

سرویس آذربایجان غربی- «جلال احمدی» به عنوان شهردار سردشت معرفی شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، امروز یک شنبه با برگزاری مراسمی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان سردشت، جلال احمدی به عنوان شهردار این شهر معرفی شد.

« نژاد جهانی» فرماندار سردشت با بیان اینکه وضعیت شهرداری سردشت در حالت بحرانی است گفت: وضعیت کنونی مدیریت شهری و شهرداری سردشت برایند شرایط خاص اداری و جغرافیایی در گذر زمان است و این شرایط به تنهایی متوجه شخص خاصی نیست.

وی تاکید کرد: برای خروج از این بحران باید با نگاه مبتنی بر سه آیتم واقع بینی، ارائه راهکار و نسبی نگری به دنبال دستیابی به نتایج کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت باشیم و با یک نهضت عمومی و همت جمعی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

فرماندار سردشت بیان داشت: شهرداری به عنوان دستگاه کلیدی در بین ادارات خدماتی و اجرایی تنها دستگاهی است که مستقل عمل می کند و این استقلال، فرصت ابتکار مدیریتی بیشتری را برای آن فراهم می آورد.

وی همچنین ارتباط مردمی شهرداری در مقایسه با سایر دستگاهها اجرایی و آزادی عمل آن در حوزه اقتصادی را به عنوان نقطه قوت و یک فرصت بالقوه برشمرد و گفت: ماهیت شهرداری به نحوی است که می تواند در معاملات مانند بخش خصوصی عمل کند و ابتکارهای متعددی در توسعه سرمایه گذاری که یک بخش قابل توجه در توسعه پایدار است ارائه دهد .

جهانی به بافت فرسوده شهر اشاره کرد و گفت:بافت فرسوده سردشت یک فرصت عالی است و می توان با ارزش افزوده ناشی از بازساری آن و مشوق های که به این بخش پرداخت می شود در بازگشایی معابر حرکت جدی داشته باشیم .

فرماندار سردشت بودجه ی انبساطی تنطیم شده در سنوات گذشته و عدم تحقق آن را یکی از علل بحران کنونی شهرداری برشمرد و اظهار داشت: وضعیت فعلی نشان از روند بسیار نامناسب ساختار بودجه شهرداری در سنوات گذشته است که سیر نزولی را در وصول داشته و حتی موجب عدم تعهد به الزامات مالی و اداری ضروری شده است .

وی افزود: شهرداری سردشت منابع درآمدی پایدار ندارد در حالی که قابلیت های متعددی برای ایجاد درآمد پایدار وجود دارد که بهره گیری از ظرفیت گردشگری منطقه یکی از مهمترین قابلیت ها است.

جهانی با تاکید بر ضرورت چابک سازی سازمانی تصریح کرد: در بعضی از حوزه های شهرداری سردشت بیش از سه برابر استاندارد کشوری پرسنل تزریق شده است و این وضعیت می طلبد که چابک سازی آن مد نظر قرار گیرد.

وی در خصوص صدور پروانه ساختمانی گفت: در سال ۹۵ تعداد ۵۴ پروانه صادر شده و در مقایسه با آن ۵۲۹ پرونده تخلف ماده ۱۰۰ قانون شهرداری وجود دارد و این بیانگر یک فاجعه در مدیریت شهری است و باید برای رسیدگی به آن تدبیری عاجل اتخاذ شود.

جهانی به پرونده های حقوقی ناموفق اشاره کرد و بر بازنگری آن تاکید نمود.

فرماندار سردشت اذعان نمود: در کمیته برنامه ریزی شهرستان از محل اعتبارات تملک دارییها، توازون منطقه ای و سایر منابع بالغ بر ۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های شهرداری مصوب شده که این روند نشان از اولویت دادن به این بخش و اهتمام برای رفع مشکلات ان است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بر اساس وصولی قطعی شهرداری های استان در سال ۹۵، میانگین درآمد و هزینه هر شهروند ۳۵۰هزار تومان است که این مبلغ برای شهروندان سردشت ۴۳۰ هزار تومان است و این بیانگر این است که شهرداری سردشت علیرغم مشکلاتی که دارد رونق اقتصادی خوبی در مقایسه با سایر شهرهای استان داشته است.

سیف الله مطلبی اظهار کرد: متاسفانه شهرداری سردشت به علت کثرت نیروی انسانی به نسبت جمعیت شهری، چابک نبوده و بایستی در راستای ارتقای بهره وری، کاهش هزینه های غیرضروری، جذب سرمایه گذاران و امتیازات تشویقی، تلاش کند.

وی با بیان اینکه شهرداری بایستی از قید سنتی خارج شود، افزود: مردم از شهرداری ها صرف خدمات عمرانی و خدماتی را طلب نمی کنند بلکه رویکرد آنها به سمت مسائل فراگیر اجتماعی، فرهنگی و ورزشی تغییر یافته است و باید شهرداری با مصوبات شورا و همکاری نهادهای فرهنگی شهرستان در این رابطه گام بردارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شهروندان در قبال پرداختی هایشان حساس بوده و چنانچه با مدیریت نامناسب و هدر رفتن هزینه هایشان مواجه شوند اعتمادشان نسبت به شهرداری سلب می شود، گفت: شهردار و مجموعه کارکنان آن باید تلاش کنند تا اعتماد عمومی بین مردم و شهرداری افزایش یابد تا مشارکت مردمی بیشتر شود.

در جلسه رسمی 12 مهرماه شورای اسلامی دور پنجم شهر سردشت مهندس « جلال احمدی» پس از بررسی ۱۳ گزینه تصدی شهرداری با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی به عنوان شهردار سردشت انتخاب شد.

جلال احمدی دارای مدرک فوق لیسانس مهندسی عمران است. وی 13 سال سابقه اجرایی به عنوان ناظر، مشاور و پیمانکار را در کارنامه خود است.

احمدی در حوزه راه و ترابری، ساختمان و ابنیه در استانهای کردستان و آذربایجان غربی فعالیت داشته است.

کد خبر 50236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha