عدم مشارکت اتحادیه میهنی در مراسم پیروزی عراق  بر داعش

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان(یکیتی) در مجلس عراق، از عدم مشارکت این فراکسیون در مراسم پیروزی بر داعش در اعتراض به اشاره نکردن نخست وزیر عراق به نقش نیروهای پیشمرگ در نبرد با داعش خبرداد.

به گزارش کردپرس ، آریز عبدالله در گفتگو با خبرگزاری «الغدپرس» با بیان اینکه وی دعوت نامه ای رسمی از دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق، برای شرکت در مراسم پیروزی برداعش که امروز (یکشنبه) برگزارشد ، دریافت کرده است، گفت: وی پس از شنیدن اظهارات العبادی در خصوص پایان جنگ با داعش و تشکر او از نیروهای ارتش، حشد الشعبی، یگان های مبارزه با تروریسم و دیگر نیروهای عراقی و نام نبردن از نیروهای پیشمرگ و نقشی که این نیروها در نبرد با داعش ایفاء کرده اند، از مشارکت در این مراسم امتناع کرده است.

عبدالله با اظهار امیدواری درخصوص احتمال غیر عمد بودن این اقدام العبادی ، افزود: نخست وزیر عراق در تمامی اظهارات خود از وحدت و یکپارچگی عراق و ضرورت پایبندی به قانون اساسی این کشور سخن می گوید، اما او با اشاره نکردن به نقش پیشمرگ ها در نبرد با داعش درواقع قانون اساسی عراق را نقض کرده است.
وی با تاکید براینکه العبادی نیروهای پیشمرگ را از بودجه 2018 محروم کرده، افزود: اینگونه رفتارها به نفع اقلیم کردستان و تمامی اقوام عراقی نخواهد بود.

کد خبرنگار : 20103

کد خبر 49829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha