6 هزار کلاس درس آذربایجان غربی هوشمند سازی شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره فن آوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: آموزش و پرورش استان از آغاز بکار دولت تدبیر و امید تا کنون با تجهیز کلاسهای استان به فن اوریهای نوین آموزشی به تعداد 6 هزار و 99 کلاس درس نسبت به هوشمند سازی مدارس اقدام کند.

به گزارش کردپرس، «محمد شیرعلیزاده» روزیک شنبه(19 آذرماه) در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اعلام این دو خبر افزود: از کل چهار هزارو 800 مدرسه استان تا کنون 2 هزار و 415 مدرسه هوشمند سازی شده و حتی کلاسهای هوشمند سازی شده در برخی ازمدارس در 2 نوبت کاری مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرند.

وی با اشاره به به اینکه با درنظر گرفتن مدارس دو نوبته تعداد مدارس هوشمند افزایش می باید گفت: با این معیار سنجش هم اکنون 2 هزارو 938 مدرسه استان با هفت هزار و 761 کلاس درس به تجهیزات لازم برای هوشمند سازی مجهز شده اند.

شیرعلیزاده اضافه کرد: سال گذشته تعداد کلاسهای هوشمند در آذربایجان غربی پنج هزار و 564 کلاس بوده است.

وی اظهار کرد: هزینه هوشمند سازی هر کلاس درس 40 تا 50 میلیون ریال است و مهمترین هدف در این زمینه تغییر رویکرد در یادگیری از معلم محوری به دانش آموز محوری می باشد.

شیرعلیزاده اضافه کرد: هم اکنون در زمینه هوشمند سازی و استفاده از تجهیزات نوین و فن آوری های روز در بخش آموزش نگاه رقابتی در میان مدارس شکل گرفته در حالیکه باید نگاه مثبت و مبتکی بر یادگیری در مدارس در این زمینه حاکم باشد.

وی بیان کرد: ناحیه یک ارومیه در زمینه هوشمند سازی کلاسهای درس موفقیت بسیاری کسب کرده و توانسته از 2 هزار و 442 کلاس خود یکهزار و 179 کلاس را هوشمند کند.

وی اظهار کرد: در زمینه آموزش همکاران نیز در راستای بهره گیری از ابزار هوشمند سازی 25 هزار و 116 نفر در دوره ها حضور یافته و یا در حال طی دوره هستند.

شیرعلیزاده با اشاره به تقسیم بندی مدارس در موضوع هوشمند سازی اظهار کرد: این مدارس به نیمه الکترونیک، الکترونیک، نیمه هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته تقسیم می شوند.

وی بیان کرد: اغلب مدارس مجهز شده در آذربایجان غربی در ردیف مدارس نیمه الکترونیک و الکترونیک قرار دارند و مدرسه تمام هوشمند پیشرفته در استان وجود ندارد.

شیر علیزاده اضافه کرد: هم اکنون به علت گستردگی موضوع نیارمند توجه بیشتر به این موضوع هوشمند سازی هستیم.

وی بیان کرد: تامین زیرساختهای مورد نیاز در این زمینه از جمله راه اندازی شبکه به ویژه در بخش روستاها از ملزومات این امرح است.

کد خبر 49825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha