سرویس ایران-حشمت الله فلاحت پیشه با انتقاد شدید از دولت در مورد کم توجهی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه اظهار کرد:من به مردم حق می دهم که به دولت در خصوص کمک به زلزله زدگان اعتماد نکردند و اجازه نمی دهیم حقوق مردم کرمانشاه را از محل دآرمد ناپایدار و قطع یارانه های مردم محروم، وصل به صندوق خالی کنند.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی کردپرس با اشاره به طرحی که نمایندگان مجلس در خصوص قطع یارانه ای بخشی از مردم برای اختصاص به زلزله کرمانشاه تدارک دیده اند،توضیح داد: ما اجازه نمی دهیم با شان مردم استان مان به خاطر دروغ آقایان،بازی شود.برخی ها در مجلس و دولت می خواهند یارانه مردم را قطع کنند و این را می خواهند به بهانه کمک به زلزله دگان ،حقی را که اجرا نکرده اند محسوب کنند.این ها یارانه را به مردم نخواهند داد و معتقدم در نهایت زیر قول شان خواهند زد.

وی ادامه داد:بحث هایی که امروز در مجلس شکل گرفت خلاف شان مردم استان کرمانشاه است.مردم استان کرمانشاه صدقه نمی خواهند بلکه حق خود را طبق قانون اساسی طلب می کنند.قوانین مبتنی بر قانون اساسی می گوید اگر در جایی سانحه ای شکل گرفت،دولت موطف است که آسیب ها را جبران نماید.

فلاحت پیشه با گلایه از دولت در خصوص کم توجهی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه،گفت:بدترین کار دروغ گفتن به مردم است و بدتر از آن که قابل بخشش نیست دروغ گفتن به آسیب دیدگان یک کشور است.مردم کرمانشاه مردم سلیم النفسی هستند و در طول تاریخ دین خود را به این کشور ادا کرده اند.

خیلی از مسئولان به استان آمدند و خیلی راحت دروغ گفتند.

وی افزود:دولت موظف است از ردیف بودجه برای سوانح و حوادث اعتباری اختصاص دهد و مجلس هم اگر می خواهد کار انجام دهد باید آن را به درآمدهای پایدار وصل نماید. به هیچ وجه اجازه نمی دهیم از حق محرومی کاسته شود و به مردم دیگر داده شود.این یارانه ها دینی است که بر گردن دولت است و باید آن را پرداخت کند.

نماینده اسلام آبادغرب تصریح کرد:بحث زلزله زدگان یک موضوعی است که براساس قانون و وعده های دولت حقی بر گردن دولت گذاشته که باید اجرایی شود.دولتمردان چون احساس کردند از خیل عمومی کمک مردم عقب مانده اند،به مناطق زلزله زده آمدند و عکس یادگاری گرفتند ولی امروز مشاهده می شود این وعده ها وصل به منابع ناپایدار می شود.

این نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که مردم از دولت ناراضی هستند،خاطر نشان کرد:من دستبوس تمام مردم ایران هستم در زمانی که حجمه عمومی مردم برای کمک به مردم استان کرمانشاه وجود داشت،سنگ تمام گذاشتند.من به مردم حق می دهم که به دولت اعتماد نکردند.دولت که الان زیر وعده های خود زد ،نشان می دهد که مردم بهتر از ما دولت را شناخته اند.

رییس بنیاد مسکن کشور اعتقادی به کمک به زلزله زدگان کرمانشاه ندارد

نماینده مردم اسلام آبادغرب با انتقاد از رییس بنیاد مسکن کشور در خصوص رساندن کانکس به مناطق حادثه دیده،گفت:کسانی که مسئولیت می پذیرند اما اعتقادی به کار ندارند،همیشه کار را خراب می کنند.در 48 ساعت گذشته کسی نتوانسته است با آقای تابش تماسی بگیرد.دولت ایشان را مسئول این کار کرده و وی هم با افتخار پذیرفته است ،اما ایشان پای کار نیست.

وی ادامه داد:در مسکن مهر اسلام آبادغرب در روستاهای دالاهو و در بخش های زیادی از سرپل ذهاب باد و بوران چادر مردم را از جای کنده اما هیچ کانکسی آنجا مستقر نشده است.در مسکن مهر ما بیمارانی داریم که دو کلیه خود را از دست داده اند اما حتی دو کانکس برای امید به این مردم در آنجا مستقر نشده است.

مسئولان با مردم کرمانشاه بازی می کنند

فلاحت پیشه با انتقاد از برخی مسئولان در عدم براورده نمودن وعده هایشان،اظهار کرد:برخی از مسئولان به جای آن که دغدغه کمک داشته باشند اعتقادشان به این است در راس اخبار باشند.آن ها در راس اخبار حضور پیدا کردند و به عنوان مسئول مصاحبه هایی ترتیب دادند، اما الان خبری از ان ها نیست.

وی اذعان کرد:این حادثه ممکن است در هر جای ایران اتفاق بیافتد ما باید یک رویه درست کنیم.رویه ای که شرافت مدیریتی در آن زیر سوال نرود.یعنی کسانی که قول می دهند با شرافتشان از قول خود پاسداری کنند.الان در ورزقان،بم و...اعتراضاتی وجود دارد منتهی دیگر خاموش شده اند چون سیل کمک های مردمی به آنجا تمام شده دیگر کسی صدای آن ها را نمی شنود.

وی در پایان یاداور شد:من که در طول خدمتم در مجلس عصبانی نشدم امروز عصبانی شدم چون که دیدم با شان و حیثیت مردم کرمانشاه بازی می کنند و این یک سیاست ماکیاولیستی است.

کد خبر 49821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha