لایحه بودجه  2018 عراق عامل  اصلی  اختلافات  بغداد- اربیل است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده جنبش تغییر(گوران) در مجلس عراق گفت: پیش نویس قانون بودجه عمومی سال 2018 عراق عامل اصلی اختلافات بین بغداد- اربیل است.

به گزارش کردپرس پرس، امین بکر در گفتگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» با بیان اینکه دولت فدرال ماهانه مبلغ 887 میلیارد دینار عراقی برای حقوق کارمندان دولت اقلیم کردستان اختصاص داده که برای پرداخت حقوق یک سوم این کارمندان کفایت نمی کند ، افزود: پیش نویس قانون بودجه عمومی سال 2018 عراق عامل اصلی اختلافات بین بغداد- اربیل است.

بکر ضمن اشاره به اینکه دولت اقلیم کردستان برای تامین بودجه ماهانه پرداخت حقوق کارمندان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به 887 میلیارد دینار نیاز دارد در حالی که دولت فدرال فدرال تنها برای یک سال 4 میلیون دینار اختصاص داده است ، افزود: اگر لایحه بودجه عمومی 2018 عراق در مجلس نمایندگان تصویب شود ، دولت اقلم کردستان حتی توانایی پرداخت حقوق یک سوم کارمندانش را نخواهد داشت و هرگز سهم خود را از این بودجه نخواهد پذیرفت.

وی تاکید کرد که احزاب مخالف کردستانی توانایی فشار علیه رویکردهای بارزانی را دارند، اما تصمیم دولت فدرال به کاهش سهم بودجه اقلیم کردستان، آن ها را در وضعیت دشواری در برابر مردم کردستان قرار داده است.

کد خبرنگار : 20103

کد خبر 49804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha