لاریجانی: کشورهای اسلامی اقدامات عملی علیه آمریکا انجام دهند

سرویس ایران- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه بذل و بخشش کشورهای منطقه را آمریکا اینگونه پاسخ داد، پول را از آنان گرفت اما همه آرمان های عربی و اسلامی را به پای رژیم صهیونیستی ذبح کرد.

به گزارش کردپرس از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی امروز (یکشنبه 19 آذرماه) در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: در روزهای گذشته در میان حوادث متعددی که در سطح منطقه و بین الملل رخ داده که هر کدام در جای خود با اهمیت بود هیچ یک به اندازه اقدام ناشیانه رئیس جمهور آمریکا درباره دستور جابجایی سفارت این کشور در فلسطین اشغالی قلوب مسلمانان را آزرده نکرد حتی کشورهای دوست آمریکا نیز این اقدام ناپسند و غیر عقلانی را تقبیح کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیچ یک از رؤسای جمهور آمریکا چنین رفتار ناشایستی نداشتند اما رئیس جمهور آمریکا پس از تماس تلفنی با چند تن از رؤسای کشورهای عربی با گستاخی به چنین عملی دست زدند.

اخبار پشت صحنه حکایت از طرحی برای به فراموشی سپردن ماجرای غم انگیز ملت فلسطین دارد

دکتر لاریجانی تصریح کرد: اخبار پشت صحنه حکایت از آن دارد که این کار در چارچوب طرحی سامان یافته است که از قبل با برخی کشورها در حمایت از رژیم صهیونیستی، عادی کردن روابط با این رژیم و به فراموشی سپردن ماجرای غم انگیز ملت فلسطین، هماهنگی صورت گرفته است که اگر چنین باشد این کشورها تمام حیثیت خود را حراج کردند برای هیچ.

وی افزود: ما نمی خواهیم چنین اخباری را باور کنیم اما محاسبات ساده ای نشان می دهد آمریکا در این ماجرا چه فضاحتی ایجاد کرده است و اگر کشورهای اسلامی و عربی حساب خود را جدا نکند از حیثیت خود چیزی باقی نخواهند گذاشت و ملت های مسلمان را در مقابل خود خواهند دید.

ترامپ با پررویی اعلام کرد پول خوبی از فروش سلاح به بحرین بدست آورده است

دکتر لاریجانی ادامه داد: چندی پیش رئیس جمهور آمریکا در مانور سیاسی که در منطقه داشت، و با سر و صدا به خلاف مواضع دوره تبلیغات انتخاباتی خود، حرف های جدیدی سر داد در ازای آن حدود 500 میلیارد دلار از اموال منطقه را به جیب زد و با کمال وقاحت اعلام کرد وقتی سعودی ها و برخی از کشورها قول پول را در این حد به ما دادند در جلسه آنها حضور یافتم حتی اخیرا نیز از کشور بحرین نگذشت و با پررویی در توئیت خود اعلام کرد پول خوبی از فروش سلاح به این کشور حاصل کردم.

آمریکا نتیجه بذل و بخشش کشورهای منطقه را با ذبح آرمان های عربی و اسلامی پاسخ داد

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نتیجه بذل و بخشش کشورهای منطقه را آمریکا اینگونه پاسخ داد. پول را از آنان گرفت اما همه آرمان های عربی و اسلامی را به پای رژیم صهیونیستی ذبح کرد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور تصریح کرد:در این ماجرا، جدا از حماقت آمریکا، بیشترین خسارت را این کشورها دادند، چرا؟ اگر آمریکا بدون اطلاع آنها چنین اقدامی انجام داده که نشان دهنده کمال بی اعتنایی آمریکا به این کشورها است،این اقدام یادآور سخنان چند دهه قبل کسینجر است که گفته بوده ارزش منابع نفتی کشورهای عربی برای ما خیلی بیشتر از خود آنها است، علی القاعده در چنین فرضی باید در رفتار این کشورها آثاری از تنبه دیده شود که دولت و ملت خود را اینگونه تحقیر نکنند.

کشورهای اسلامی اقدامات عملی علیه آمریکا انجام دهند

دکتر لاریجانی ادامه داد: اگر در آینده چرخشی در رفتار آنان دیده شود، آثاری از غیرت دینی و ملی را می توان مشاهده کرد، اما اگر با اطلاع آنان آمریکا چنین اقدامی انجام داده که اوج فلاکت سیاسی این کشورها است و این مسئله ای نیست که از ذهن ملت های مسلمان به خصوص فلسطینیان مظلوم محو شود، نفرت این ماجرا برای این کشورها ابدی خواهد بود.

وی افزود: ما امیدواریم همانگونه که این روزها این کشورها موضع گرفته اند بدون اطلاع آنان باشد و این کشورها هم مثل همه کشورها مخالف اقدام آمریکا باشند، ولی بپذیرند که خسارت عمده را آنان کرده اند و بیشترین ضربه را اقدامات آنان به پیکر جامعه اسلامی زده است، حال انتظار از کشورهای اسلامی مخصوصاً این کشورها موضع یکپارچه علیه آمریکا داشته باشند و اقدامات عملی علیه آمریکا اتخاذ کنند.

ملت های مسلمان درمقابل گستاخی آمریکا روابط سیاسی خود را با این کشور تعلیق کنند

دکتر لاریجانی تصریح کرد: ایالات متحده دیگر هوس رفتار ارباب رعیتی به آنها نداشته باشد، انتظار حداقلی ملت های مسلمان درباره این گستاخی آمریکا، این است تا روابط سیاسی با این کشور را تعلیق کنند تا آقای ترامپ درد رفتار تحقیرآمیز نسبت به مسلمانان را درک کند و اگر همت بلندتری دارند، روابط تجاری خود را با آمریکا متوقف کنند تا این رئیس جمهور متقلب تاجرمسلک بفهمد با حیثیت مسلمانان نمی تواند تجارت کند.

وی افزود: در کنفرانس وزرای خارجه کشورهای عربی در حد اعلام مواضع اقدامی صورت گرفت اما اگر اتحادیه عرب و کشورهای اسلامی به اقدامی عملی دست نزنند، نه تنها در تاریخ بی عرضگی درباره این حادثه مهم متهم می شوند که ایالات متحده را گستاخ تر خواهد کرد، البته ملت غیور و شجاع فلسطین راه خود را یافته است و رژیم بی هویت صهیونیستی نمی تواند با زد و بند با آمریکا و چند کشور زبون منطقه، صورت مسئله را عوض کند و برای مردم فلسطین جانمایی جدید در سرزمین های دیگر بکند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سرزمین فلسطین متعلق به فلسطینیان است و خداوند مکر صهیونیست ها را به ذلت آنها بدل خواهد کرد.

کد خبر 49800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha