بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره اعلام آزادسازی کامل عراق از عناصر داعش

سرویس جهان- وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای آزادسازی عراق از دست گروه تروریستی داعش را به نخست وزیر عراق و مردم این کشور تبریک گفته است.

به گزارش کردپرس، حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز گذشته اعلام کرد تمامی مناطق تحت کنترل داعش در عراق آزاد شده است. وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای این مسئله را به مردم و نخست وزیر عراق تبریک گفته است.

در بخشی از این بیانیه که از سوی هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده آمده است: بعد از سه سال نبرد شجاعانه، حیدر العبادی نخست وزیر عراق آزادی کامل مناطق مختلف عراق را از کنترل داعش اعلام کرده است. ایالات متحده ضمن ستایش از رهبری حیدر العبادی، آزادسازی عراق از کنترل داعش را به مردم عراق و نیروهای امنیتی که بسیاری از آنها جان خود را قهرمانانه در نبرد با داعش از دست دادند صمیمانه تبریک می گوید. اعلام ازادسازی عراق از کنترل داعش، نشانه از بین رفتن آخرین بازمانده های داعش در خلافت خودخوانده داعش و آزادی مردم از کنترل آن در این مناطق است.

وزارت خارجه آمریکا می گوید آزادسازی عراق از کنترل داعش به این معنی نیست که مبارزه با ترریسم و حتی با داعش در عراق پایان یافته است. آمریکا به همراه ائتلاف همچنان به همکاری با نیروهای امنیتی عراق و آموزش و تجهیز آنها ادامه می دهد.

وزارت خارجه آمریکا گفته است داعش چهره واقعی خود را با استفاده از کودکان، و دیگر غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی و استفاده از مساجد، بیمارستانها، دانشگاه ها و مدارس یه عنوان پایگاه نظامی و انبار تسلیحات نشان داد. ائتلاف جهانی افتخار می کند که از نیروهای امنیتی عراق که شجاعانه برای شکست تروریستها مبارزه کردند حمایت کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در پایان گفته است آمریکا از طریق دولت مرکزی عراق به حمایت از مردم عراق و بازگشت آوارگان ادامه می دهد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 49795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha