محموله‎های کمکی کردستان در راه کرمانشاه

سرویس کردستان- مردم، سازمانهای خیره و ارگانهای کردستان محمولههای کمکی خود برای همنوایی با مردم کرمانشاه راهی این استان آسیب دیده کردند.

به گزارش کردپرس، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از ارسال 30 هزار بطری آب معدنی به مناطق زلزه زده قصر شیرین و سرپل ذهاب از محل نیات واقفان کردستانی خبر داد و گفت: همچنین در قالب اولین کاروان کمک اوقاف به زلزله زدگان، 160 کیسه برنج، 10 کیسه چای، 10 کیسه قند از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش کردستانی تهیه و به کرمانشاه ارسال شد.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی یادآور شد: ارسال کمک‌های اوقاف از محل اجرای نیات واقفان در روزهای آتی نیز ادامه دارد تا بتوان نیاز این آسیب دیدگان را مرتفع کرد.

همچنین پس از وقوع زلزله در کرمانشاه به صورت خودجوش مردم، گروه‌ها و انجمن‌های مردمی و ادارات بسیاری در استان کردستان فراخوان دادند و مشغول به جمع آوری کمک برای حادثه زدیدگان زلزله کرمانشاه شدند. موادغذایی، آب معدنی، پتو، موکت و چادر و ... از جمله اقلامی بود که در کردستان جمع آوری شد و روز گذشته و امروز به کرمانشاه ارسال شد. علاوه بر این، از لحظه وقوع حادثه هم امدادگران و کادر درمانی و پزشکی از استان کردستان در مناطق زلزله دیده حضور یافته و مشغول به امدادرسانی و کمک به مداوای بیماران شده‌اند.

از سوی دیگر مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان ، از اعزام 7 تریلر نوشیدنی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تاکنون چندین محموله کمک‌های امدادی به مناطق زلزله اعزام شده است. این محموله 7 تریلری، شامل 126 هزار بطری یک لیتری آبمیوه و نوشیدنی های گازدار و انرژی زا بود که صبح امروز ارسال شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم گفت: بيمارستان سيار صحرايی ٥٠ تختخوابی شهيد ماموستا شيخ الاسلام دانشگاه علوم پزشكي كردستان با اتاق عمل مجهز و كادر درماني در شهرستان سرپل ذهاب مستقر و برپا شده است.هومن قصری همچنین از مداوای 11 نفر مصدوم این حادثه در بیمارستان کامیاران خبر داد و گفت: پس از دریافت خدمات درمانی، تعدادی از مصدومین به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و تعدادی از این مصدومین نیز جهت انجام خدمات تخصصی ارجاع شدند.هم در پی فراخوان انتقال خون کردستان برای اهدای خون، باز هم کردستانی‌های غیور به پایگاه‌های انتقال خون مستقر در استان مراجعه کرده و خون را برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه اهدا کردند.

در همین راستا، در راستای یاری رسانی بهتر به هموطنان حادثه دیده، کمیته جمع آوری کمک های تجار، اصناف، صنعتگران و معدنداران استان کردستان تشکیل شده و قرار است در کوتاه‏ترین زمان ممکن اقدامات مناسبی را به انجام برساند.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در جلسه کمیته جمع آوری کمک های بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت کردستان به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه گفت: با توجه به وقوع زمین لرزه در مناطق غربی کشور و مردم شریف کرمانشاه که منجر به جان باختن، مصدوم و بی سرپناه شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیز شده است، توجه و شتاب در ارسال کمک های انسان دوستانه باید در اولویت کارها قرار گیرد . محمد دره وزمی تصریح با تاکید بر حمایت همه جانبه از آسیب دیدگان این حادثه در راستای اهداف و برنامه های بشردوستانه، افزود: همه ما وظیفه داریم با بهره گیری از همت والا و توان بالقوه خیرین، برای حمایت و همدردی با همنوعان و مردم آسیب دیده این حادثه دلخراش، نسبت به جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی اقدام کنیم .

کد خبر 48262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha