جمع آوری کمک های مردمی در مریوان برای زلزله زدگان کرمانشاه

سرویس کردستان- مردم شهرستان مریوان به صورت خودجوش با بنا نمودن یک چادر در میدان بابارشید از شب گذشته اقدام به جمع اوری کمک به زلزله زدگان نمودند.

به گفته برخی از مردمی که به صورت خودجوش در این مکان مشغول به فعالیت جمع آوری کمک های مردم می کنند این پایگاه از راس ساعت 5 بعدازظهر روز گذشته و پس از گرفتن مجوز رسمی شروع به جمع اوری کمک های مردمی برای حمایت از مردم زلزله زده کرمانشاه است.
یکی از افرادی که در این پایگاه مشغول به فعالیت است عنوان کرد : از ساعت 5 بعداز ظهر روز گذشته تا اکنون برخی از مردم با ایجاد این پایگاه مشغول به منظور ارائه کمک های نقدی و غیر نقدی خود به مردم زلزله زده کرمانشاه مشغول به جمع اوری کمک های مردمی شده اند.
سیوان اذنب اظهار کرد : این کمک ها شامل، آب، نان، لباس های زنانه و مردانه، پتو و سایر البسه و مواد خوراکی مورد نیاز زلزله زدگان است که به صورت تفکیک شده و دقیق پس از جمع آوری در ماشین های موجود بار خواهند شد و سپس به صورت یک کاروان به سوی مناطق زلزله شده روانه خواهند شد.
اذنب بیان کرد : تا اکنون یک پیکان بار،سه سایپا، دو تک و یک ایسیزو یک خاور و همچنین سه جیپ حامل نیروهای انسانی و یک اکیپ پزشکی همراه با داروهای مورد نیاز نیز جمع اوری شده و آماده ارسال به مناطق زلزله زده است که به زودی به این مناطق اعزام خواهند شد.
وی تصریح کرد : پاها مردم شهرستان مریوان ضمن جمع اوری کمک های خود شخصا اقدام به انتقال انها به کرمانشاه و ثلاث می کنند و لازم است که به این افراد متذکر شد که جمع آوری و ارسال تمامی کمک های موجود به صورت یک کاروان بهتر می تواند موثر باشد چراکه این افراد شاید از انجام اقدامات لازمه در مناطق زلزله دیده را ندانند.
در این بین کلیه انجمن های مردم نهاد شهرستان مریوان نیز ضمن انتشار یک فراخوان از سوی سایت و کانال های تلگرامی از مردم خواسته اند تا با مراجعه به این پایگاه که در میدان بابارشید واقع شده است ضمن جمع اوری کمک های موجود بتوانند با همکاری این انجمن ها و مردم این مواد و وسایل را به نیازمندان در کرمانشاه برسانند.
متن این فراخوان را در زیر می خوانید :
دوستان و همشهريان و ورزشکاران عزیز
همان‌طور که در جریان هستید زلزله‌ی مهیبی در غرب کشور به وقوع پیوسته است. آن‌چنان که از شواهد پیداست وضعیت شهرها و روستاهای آسیب‌دیده بسیار وخیم است. با توجه به وضعیت موجود و وقوع این زلزله در فصل سرما، امدادرسانی‌های مردمی می‌تواند گره بزرگی از کار مردم زلزله‌زده بگشايد.
مطابق جایگاه ورزشی و امر اجتماعی مان، بعنوان ادای یک اصل انسانی در صورت امکان و کمک به عزیزان نيازمند، بصورت اورژانسی و فوری، کمک های خودتان را در قالب اقلام زیر به چادر های جمع آوری کمک های مردمی " کمپين هیئت ورزشی کارگران " همراه با "سازمان های مردم نهاد مریوان" در سطح شهر مریوان مراجعه کنید.
اقلام مورد نیاز:
پتو
کفش و دمپایی
لوازم شوینده (ترجیحا جامد)
مواد غذایی (فقط: خرما، چای، بیسکویت، شکلات،‌ قند، حبوبات، برنج، روغن، رب)
شیر خشک
پوشک بچه
دستمال کاغذی
لباس زیر (نو)
چراغ قوه (هالوژن یا پروژکتور)
نایلون ضخیم (برای محافظت از سرما و آغل‌ها)
طناب
چکمه پلاستیکی (سایز کودک و بزرگسال)
ظروف آلومینیومی برای پخت غذا
چارپایه تاشو برزنتی
نوار بهداشتی
تجهیزات حصار (فنس، سیم خاردار و...)
زیرانداز پلاستیکی برای زیر چادر
محل جمع آوری : میدان باوه رشي مریوان
انجمن سبز چیا

کد خبر 48255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha