ترکیه سعی دارد به بهانه زلزله اقلیم کردستان به اتحادیه میهنی نزدیک شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نماینده اتحادیه میهنی در ترکیه گفت کە کمکهای ترکیه به زلزله زدگان استان سلیمانیه نشانه قصد این کشور برای نزدیک شدن به حزب اتحادیه میهنی است.

به گزارش کردپرس، روز یک شنبه زلزله شدیدی مناطق غربی ایران و نیز شهرهای اقلیم کردستان را به لرزە درآورده و در ایران موجب جان باختن صدها نفر و در اقلیم نیز موجب جان باختن 8 تن و مجروح شدن 535 تن شد و دولت ترکیه بلافاصله پس از این زلزله هواپیمای حامل کمک های انساندوستانه را برای زلزله زدگان به اقلیم فرستاد و با قربانیان این حادثە ابراز همدردی کرد.

بهروز گلالی نماینده اتحادیه میهنی در ترکیه، این اقدام را به عنوان تلاشی برای نزدیک شدن به این حزب تعبیر می کند.

گلالی در کنفرانسی خبری گفت کە به عقیده وی دولت ترکیه با فرستادن کمک های انساندوستانه برای زلزله زدگان در استان سلیمانیه، سعی در نزدیک شدن به اتحادیە میهنی را دارد و باید رهبران این حزب نیت این اقدامات ترکیه را درک کنند.

وی کە به دلیل بستە شدن نمایندگی اتحادیه میهنی در ترکیه به اقلیم بازگشتە است، ابراز امیدواری کردکە رهبران اتحادیه میهنی بر اساس منافع متقابل با این اقدام ترکیه برخورد کرده و از این قدم آنکارا برای آغاز گفتگوهایی اساسی و سازنده استفاده کنند.

این در حالی است کە ترکیە ساعاتی پس از ارسال کمک های انساندوستانە برای قربانیان زلزله، اقدام بە بمباران مناطق مسکونی شمال اقلیم کردە و در نتیجە آن یک شهروند ساکن این مناطق جان خود را از دست داد.

لازم به ذکر است کە بیشترین آسیب و خسارات زلزله روز یکشنبه در استان سلیمانیه روی داد کە به عنوان منطقە تحت قدرت و نفوذ اتحادیه میهنی شناختە می شود.

روابط اقلیم کردستان و ترکیه کە غالبا در چارچوب روابط این كشور و حزب دمکرات کردستان بود؛ در پی برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم به تیرگی گراییده است.

کد خبر 48201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha