اقلیم کردستان عراق با آتش بازی می کند/ لازم باشد جوابی مشابه عملیات سپر فرات خواهیم داد

سرویس ترکیه – بینالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: اقلیم کردستان عراق دست به بازی با آتش زده است. هر اتفاقی که بعد از این رخ بدهد تنها مسئول آن اقلیم کردستان عراق است. اگر لازم باشد و شرایط ایجاب کند جوابی مشابه عملیات سپر فرات به آنها خواهیم داد.

به گزارش کردپرس، بینالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه که در سالن ورزشی حسن قمیچی ازمیت در کنگره استانی حزب عدالت و توسعه در این شهر سخنرانی می کرد در اظهاراتی با اشاره به رفراندوم استقلال کردستان عنوان کرده است: در شمال عراق تنها برادران کردمان زندگی نمی کنند. تعداد زیادی از اقلیت ها در آنجا زندگی می کنند. بدون مشورت با این ها، فقط به خاطر یک لجبازی و حرص و طمع، اقلیم کردستان عراق دست به بازی با آتش زده است. هر اتفاقی که بعد از این رخ بدهد تنها مسئول آن حکومت اقلیم کردستان عراق است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است، همه این را بدانند هر گونه تلاش برای تغییر وضع موجود در مرزهای جنوبی ترکیه و تلاش برای ایجاد یک دولت مستقل در آن مرزها مسئله امنیت ملی ترکیه است. زمانی که مسئله امنیت ملی ترکیه مطرح است، این کشور از تمام حقوق خود در توافقنامه های بین المللی و دوجانبه استفاده خواهد کرد. در همین راستا تمام روابط ما در منطقه از این به بعد با دولت مرکزی عراق خواهد بود. ایران – عراق – ترکیه برای شکست بازی هایی که در منطقه در جریان است در همکاری نزدیک هستند.

نخست وزیر ترکیه خاطرنشان کرد: در این منطقه انجام عملیات بدون در نظر گرفتن ترکیه غیر ممکن است. همان گونه که در سوریه جواب لازم را با عملیات سپر فرات دادیم، اگر لازم باشد و شرایط ایجاب کند مشابه همین جواب را نیز در اقلیم کردستان خواهیم داد. هیچ شکی در این نداشته باشید. ترکیه از دوران سختی عبور می کند. در این دوران سخت باید به جای ایدئولوژی، اتحاد و برابری در اولویت قرار گیرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 45663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha