اخبار اعزام نیروهای عراقی به سوی اقلم کردستان مضحکه آمیز است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مشاور رسانه ای رئیس اقلیم کردستان گفت: دو فرودگاه سلیمانیه و اربیل در اقلیم کردستان از هنگام افتتاح تاکنون زیر نظر هواپیمائی عراق فعالیت می کنند، اما گذرگاههای مرزی در داخل خاک اقلیم قرار دارند و اربیل آن ها را اداره می کند.

به گزارش کردپرس، کفاح محمود در گفتگوی تلفنی با بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه افزود: فرودگاههای اربیل و سلیمانیه ، فرودگاههایی بسیار پیشرفته هستند و بر فرودگاه بین المللی بغداد برتری دارند ، لذا به تصور من تصمیم بغداد به تحویل این دو فرودگاه بیشتر جنبه فنی دارد.

محمود در خصوص وضعیت کنونی گذرگاههای اقلیم کردستان در مرزهای ترکیه و ایران گفت: گذرگاه مرزی اقلیم با ترکیه همچنان به فعالیت عادی خود ادامه می دهد و مسئولان ترکیه به هیچ گونه اقدامی در این گذرگاه ها دست نزده اند ، اما ایران حریم هوای خود را بنا به درخواست دولت عراق بر روی اقلیم بسته است.

وی با با تاکید براینکه دولت اقلیم کردستان هرگز با تحویل گذرگاههای مرزی خود با دولت مرکزی موافقت نخواهد کرد ، در خصوص تحرک نیروهای عراقی به سوی اقلم کردستان برای تحویل گرفتن این گذرگاهها گفت: اینگونه گزارش ها مضحکه آمیز است، زیر نیروهای عراقی از کجا و به کجا خواهند رفت؟

کد خبرنگار : 20103

کد خبر 45651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha