ملابختیار: تهدیدی برای دیگران نخواهیم بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان طی پیامی برای کشورهای عراق و ترکیه اعلام کرد: تهدیدی برای دیگران نخواهیم بود.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، ملابختیار در پی مشارکت در همه پرسی استقلال اقلیم کردستان در واکنش به گفته‌های وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: این حق طبیعی آنان است که کشور خود را از تهدیدات خارجی محافظت کنند. ما نیز بهتر از زمان فدرالیسم مراتب همسایگی را رعایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد مناطق کردستانی عراق تاکنون تعریب شده اند همه پرسی طبق اصول دمکراتیک را حق روای مردم کردستان دانسته ادامه داد: برای من عجیب است که مقامات عالی عراق این مسئله را به عنوان حق ما نمی پذیرند.

ملابختیار سپس 14 سال پیش را به آنها یادآوری کرده تصریح کرد: شما خود قربانی دیکتاتوری و عدم دمکراسی بوده اید بنابراین خواستار آنیم که خود مقابل مطالبه کنندگان دمکراسی قرار نگیرید.

وی تأکید کرد: در مقدمه قانون اساسی عراق قید شده است که این قانون بر مبنای رضایت و توافق نگاشته شده در صورت عدم اجرا می‌توانیم آزادانه سرنوشت خود را تعیین کنیم.

مسئول اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان همچنین ضمن اشاره به مذاکرات بعد از همه پرسی تحت عنوان مذاکرات مسئولانه خطاب به کشورهای همسایه گفت: کردستان عامل بی ثباتی منطقه نخواهد شد.

کد خبرنگار: 60105

کد خبر 45403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha