بزرگترین هدف قیام عاشورا امر به معروف و نهی از بود/ اصل اسلام بر امر به معروف و نهی از منکر بنا نهاده شده است

سرویس کردستان-نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر بهترین راه به سعادت رساندن هر جامعه‌ای است، گفت: امام حسین(ع) بزرگترین هدف خود از قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرده و این نشان از اهمیت این فریضتین الهی است.

به گزارش کردرپس به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در جمع امران به معروف و ناهیان از منکر در سنندج، اظهار کرد: اینکه در جامعه و کشوری زندگی می‌کنیم که مردمان آن برای انجام و احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجبات دینی تلاش می‌کنند باید خدا را شاکر باشیم.

وی با اشاره به قرار گرفتن در ماه محرم و ایام سوگواری ابا عبدالله حسین(ع) ضمن تسلیت سالار شهیدان و اصحاب و فرزندان این امام همام، گفت: نام و یاد و خاطر شهدای هشت سال جنگ تحمیلی که به حقیقت دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی و بزرگی است که باید همواره زنده نگهداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان هفته امر به معروف و نهی از منکر را نیز تبریک گفت و افزود: این فریضتین الهی جایگاه ویژه‌ای دارد و تمام این مناسبت‌ها در آغاز ماه مهر و شروع سال تحصیلی قرار گرفته است.

دانش و آگاهی جزء اساس دین اسلام است

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با تاکید براینکه علم و دانش و آگاهی جزء اساس دین اسلام است، اضافه کرد: تمام پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف به علم متکی و یکی از ارکان اصلی امر به معروف و نهی از منکر نیز داشتن، دانش امر به معروف و نهی از منکر کردن است.

وی خاطرنشان کرد: برای درک جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و آنچه در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد مرور آیات قرآن که در رابطه با این فریضتین الهی و اهمیت آن ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مومنین است، گفت: تمام مردان و زنان مومن باید در احیا و اجرای این فریضتین الهی وظیفه داشته و باید دیگران را به انجام این واجبات دینی تشویق کنند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: هر کس از مومنین نسبت به سایر مومنان یک تعهد دارد که این تکلیف با امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر کردن را از نشانه‌های مومن بودن عنوان کرد و افزود: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند حتی اگر به ظاهر مسلمان باشند جزء دایره مومنان قرار نمی‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید براینکه کسانی که امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند منافق هستند، اذعان کرد: اصل اسلام بر امر به معروف و نهی از منکر بنا نهاده شده است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: البته این کار نیاز به ستاد و تشکیلات فراگیری دارد تا با بهره‌گیری از ظرفیت انسان‌هایی امر به معروف و ناهی از منکر بتواند در تمام شهرها و روستاها به ترویج این فریضتین الهی به صورت خاص بپردازد.
عامل‌بودن به معروف ضروری‌ترین ویژگی امران به معروف باشد

وی عامل بودن به معروف و دوری از منکرات را اصلی‌ترین ویژگی برای امران به معروف دانست و خاطرنشان کرد: کسی که امر به معروف می‌کند باید خود در عمل نیز عامل به معروف باشد و از منکرات دوری بکند تا تاثیرگذاری لازم را بتواند در جامعه در راستای ترویج و نهادینه کردن این فریضتین الهی بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: انسان برای دوری از منکرات باید از جاهایی که خطر انحراف و آلودگی وجود دارد دوری کرده و به چنین مکان‌هایی وارد نشود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر بهترین راه به سعادت رساندن هر جامعه‌ای است، افزود: امام حسین(ع) بزرگترین هدف خود از قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرده و این نشان از اهمیت این فریضتین الهی است.

وی اظهار کرد: امام حسین(ع) درباره قیام خود می‌فرماید با این قیام سعی دارم که مردم را به سیره جدم بازگردانم و راه این کار امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه کسانی که در جامعه منکرات را می‌بینند و به راحتی از کنار آن می‌گذرند باید به دین خود شک کند، گفت: اینکه نسبت به خوبی‌ها خوشحال و با دیدن بدی‌ها ناراحت شویم یک معیار برای ارزش‌گذاری انسان است.

تذکر لسانی باید به یک فرهنگ همگانی در جامعه تبدیل شود

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی همگانی شدن تذکر لسانی در جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر این مهم به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود و معروفات را تشویق و منکرات را نهی کنند جامعه مسیر سعادت را خواهد پیمود.

وی اظهار کرد: سعادت انسان‌ها در گروه احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر است و ترک این فریضتین برکت را از زندگی فردی و اجتماعی انسان حذف می‌کند.

کد خبر 45387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha