واکنش وزارت علوم به پذیرش غیرمجاز دانشجوی دکتری در دانشگاه ارومیه

سرویس آذربایجان غربی- معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به پذیرش غیرمجاز دانشجوی دکتری در دانشگاه ارومیه تاکید کرد؛ در این دانشگاه برای پذیرش دانشجوی دوره دکتری اشتباهی رخ داده که با همکاری سازمان سنجش و مدیریت دانشگاه ارومیه این مسئله در دست بررسی است.

به گزارش کردپرس، پس از برگزاری فرایند مصاحبه و ارزیابی صلاحیت علمی داوطلبان ورود به مقطع دکترا در دانشگاه ارومیه، به رغم اینکه این دانشگاه ظرفیت پذیرش 409 دانشجوی دکتری را داشت، اما تنها 255 تن صلاحیت و استانداردهای لازم این دانشگاه را داشتند و بر اساس قوانین مرسوم، باید 154 صندلی این دانشگاه در سال تحصیلی جاری خالی می‌ماند، در حالی که این گونه نشد و در کمال تعجب، اسامی 409 نفر به عنوان پذیرفته شدگان مقطع دکترا در این دانشگاه در سال 96 معرفی شد.

به دنبال این اتفاق، معاون آموزشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: در این دانشگاه اشتباهی رخ داده که در دست بررسی است.

مجتبی شریعتی نیاسر در حالی که با ایلنا گفت وگو می کرد، افزود این موضوع به جد در حال پیگیری است و تصور بنده این است که با هماهنگی یک اشتباه درون دانشگاه صورت گرفته است که با همکاری سازمان سنجش آموزش و همراهی مدیریت دانشگاه این موضوع حل می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: تخلفی انجام نشده و اشتباه رخ داده که با پیگیری‌های وزارت علوم،‌ سازمان سنجش و دانشگاه ارومیه به زودی مرتفع خواهد شد.

کد خبر 45364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha