رونمایی از تندیس شهید مهدی باکری در دانشگاه آزاد پیرانشهر

سرویس آذربایجان غربی_ به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از تندیس شهید مهدی باکری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ دکتر حاتم معروف، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر در آئین رونمایی از تندیس شهید مهدی باکری، که با حضور اعضای شورای اداری شهرستان پیرانشهر، اساتید و جمعی از دانشجویان در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر برگزار شد، طی سخنانی گفت: تقارن ایام دفاع مقدس با ماه محرم بیانگر یادآوری درس هایی از آزادگی و رشادت و از خودگذشتگی است که رزمندگان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشتند.

وی ادامه داد: فرزندان انقلاب عملاً از درسهایی که واقعه کربلا به ما داد، در امتداد همین قیام ثابت کردند که " کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا" و این نشان خواهد داد که این قیام از آن زمان شروع و تا زمانیکه یک مظلوم در روی کره زمین وجود داشته باشد این قیام نیز ادامه خواهد داشت.

معروف با تأکید بر این نکته که در هر لباسی باشیم مدیون انقلاب، مردم، نظام و مدیون این آب و خاک هستیم، اظهار داشت: صلابت، اقتدار و آسایش امروز ما در گرو جانفشانی های رزمندگان و شهدایی بوده است که درخت تنومند این نظام را با خون خود آبیاری کرده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به رشادت ها و جوانمردی های شهید مهدی باکری در طول دوران دفاع مقدس، عنوان کرد؛ در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و جهت ارج نهادن به خدمات ارزنده شهید مهدی باکری تندیس این شهید معظم در واحد پیرانشهر نصب و با حضور مسئولین و دانشجویان و اساتید این واحد دانشگاهی در هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

وی با اشاره به این نکته که ما همیشه مدیون خدمات و زحمات شهدا هستیم ادامه داد، شهید باکری شهیدی دانشگاهی بود که همیشه دلش با نظام و امام و انقلاب بود و امروز بعنوان یک الگو نه تنها در ایران بلکه در تمام سرزمین های آزادیخواهان جهان بعنوان یک اسطوره مطرح می باشد.

معروف تصریح کرد؛ ما در بحث صدور این انقلاب تنها صادرکننده پیام و قدرت نظامی به جهان نبودیم بلکه الگوهایی را به جهان صادر کردیم که نجات دهنده کرامت انسانی و اخلاق اسلامی در دنیا بود.

این مسئول با اشاره به قیام امام حسین (ع) در کربلا گفت: آنچه که امام حسین را به قیام بر علیه یزید برانگیخت، حب قدرت نبود بلکه نجات دین اسلام و احیای آن بود.

معروف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت های ارتش میانمار بر علیه مسلمانان این کشور گفت: بدون شک دنیا این جنایت ها را هرگز فراموش نخواهد کرد و مستکبران بدانند که با این ظلم ها و نسل کشی ها عزم و اراده ملت مسلمان در سراسر جهان را مستحکمتر خواهد کرد.

سرهنگ حسن اسماعیلی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان پیرانشهر نیز در ادامه این جلسه ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به منویات مقام معظم رهبری در خصوص هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات خویش فرموده اند یک گنج بی پایان است لذا امروز وظیفه ما انتقال این پیام به نسل های دیگر انقلاب است.

وی راهیان نور را یکی از راهکارهای مناسبی برای انتقال پیام دفاع مقدس به نسل امروز دانست و عنوان کرد: جهت ادامه راه شهیدان یادآوری این رشادتها یک امر ضروری می باشد.

اسماعیلی افزود؛ بر اساس گزارش های موجود اکنون بیش از 30 هزار نفر در لیست افراد ثبت نامی مدافعان حرم در کشور داریم که نشان از ارزشمندی آرمان های والای نظام و دین و اسلام دارد.

در خاتمه این مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت در شهرستان پیرانشهر تجلیل شد.

کد خبرنگار: 10104

کد خبر 45360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha