کشته شدن یک فرمانده و هشت عضو نیروهای ضد ترور SDF در سقوط دو بالگرد در اقلیم کردستان

سرویس سوریه - مرکز رسانه‌ای SDF با انتشار بیانیه‌ای درخصوص سقوط دو فروند بالگرد در منطقه چمانکه استان دهوک اعلام کرد که این دو فروند بالگرد به دلیل شرایط بد جوی سقوط کردند و یک فرمانده و ۸ نیروی آنها در این حادثه کشته شده‌اند.

به گزارش کردپرس، مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) امروز ۱۷ مارس با صدور بیانیه‌ای کتبی درخصوص بالگردهابی که دو روز پیش در منطقه چمانکه استان دهوک سقوط کردند اعلام کرد که این دو فروند بالگرد به دلیل شرایط بد جوی سقوط کردند و یک فرمانده و ۸ نیروی آنها در این حادثه کشته شدند.

در بیانیه SDF آمده است که در تاریخ ۱۵ مارس هنگامی که اعضای یگان‌های ضد ترور SDF در حال گذشتن از آسمان اقیلم کردستان بودند، بالگرد آنها به دلیل شرایط بد جوی سقوط کرد.

در بیانیه کتبی مرکز رسانه‌ای SDF همچنین آمده است: «زمانی که اعضای یگان‌های ضد ترور برای آموزش به شهر سلیمانیه می‌رفتند، بالگردهای حامل این نیروها سقوط کردند و 9 تن از آنها جان باختند.»

در ادامه بیانیه SDF آمده است: «در چارچوب مبارزه با هسته‌های داعش، یگانی از یگان‌های ضد ترور متعلق به نیروهای SDF با هدف تبادل تجربیات امنیتی و نظامی به منظور ارتقاء سطح توانمندی‌های نظامی و امنیتی خود و با هدف ادامه وظایف خود در مبارزه با ترور و ​​حفاظت از مردم شمال و شرق سوریه به اقلیم کردستان عراق رفتند.»

در این بیانیه در خصوص سقوط بالگردها آمده است: «در جریان اعزام این یگان‌ها به شهر سلمیانیه در شامگاه ۱۵ مارس ۲۰۲۳، دو فروند بالگرد که حامل نیروهای ما به آن منطقه بودند به دلیل شرایط نامساعد جوی سقوط کردند و 9 تن از نیروهای ما به فرماندهی«فرمانده کوبانی» فرمانده یگان‌های ضد ترور کشته شدند.»

در پایان بیانیه SDF آمده است: «ما به خانواده کشته‌شدگان و مردم شمال و شرق سوریه تسلیت می‌گوییم. ما تأیید می‌کنیم که فداکاری این نیروها چراغ تداوم مقاومت و پاسداری از مردم و شمال و شرق سوریه خواهد بود. در عین حال از مسئولین مربوطه اقلیم کردستان عراق می‌خواهیم که بر اساس قوانین و سنت‌ها، در تحویل و انتقال پیکر کشته‌شدگان به مناطق شمال و شرق سوریه با ما همکاری کنند.»

کد خبر 44095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha