به مبارزه و تلاش خود برای آزادسازی عفرین ادامه دهید

سرویس سوریه -جنبش جامعه دموکراتیک با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت پنجمین سالگرد تصرف عفرین توسط ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن خواستار تلاش و مبارزه همه سوری‌‌ها به منظور آزادسازی عفرین شد.

به گزارش کردپرس، جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت پنجمین سالگرد تصرف عفرین توسط ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن از تمامی سوری‌ها خواست به تلاش و مبارزه خود برای آزادسازی عفرین ادامه دهند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، در بیانیه منتشر شده TEV-DEM آمده است: «ما در برابر مبارزان و مجروحین که علیه دولت ترکیه جنگیدند و کارهای قهرمانانه‌ای را علیه تصرف عفرین انجام دادند، سر تعظیم فرود می‌آوریم.‌ تصرف عفرین آسان نبود و دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن متحمل خسارات معنوی و اخلاقی و مادی شدند و با اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی خود ثابت کردند که نیرویی با ذهنیت خرابکارانه هستند. پنج سال از تصرف عفرین توسط دولت ترکیه می‌گذرد و آنچه که تصرف‌کنندگان و شبه‌نظامیان در عفرین ارائه کرده‌اند تنها تخریب و ویران‌کردن زیرساخت‌های فرهنگی، ارزش‌های انسانی و اجتماعی و تاریخی آن است. همه می‌دانند که چگونه به مجسمه کاوه آهنگر حمله کردند که تاریخ اثبات می‌کند به لطف او همه ظالمین تاریخ شکست خوردند. آنها ثابت کردند که تبهکار و متجاوز هستند و با قواعد و قوانین نظام دموکراتیک در کل منطقه مخالفند.»

در ادامه بیانیه TEV-DEM آمده است: « شبه‌نظامیان با حمایت دولت ترکیه و برخی از کشورهای منطقه، عفرین را به یک ناحیه بسیار خطرناک تبدیل کردند و سلفی‌ها و تندروها را برای ایجاد رعب و وحشت در منطقه دور هم جمع کردند تا تبهکاران به راحتی بتوانند به آنها بپیوندند و آنها را به یک مین انفجاری تبدیل کرده و به دلخواه خود از آنها استفاده کنند. آنها همچنین اردوگاه‌های نظامی را برای اسکان تبهکاران و شبه‌نظامیان ساختند تا بافت جمعیت عفرین را نیز تغییر دهند. همزمان با اقدامات روزانه شبه‌نظامیان در عفرین، جنایات بشری و تخریب طبیعت از جمله قطع درختان، سرقت، غارت اموال و آدم‌ربایی، افزایش تعداد شبه‌نظامیان با نام و هویت‌های متفاوت و حمایت از آنها با تامین نیروی نظامی و آموزش افکار تندروانه، عفرین را تکه تکه کردند و هر ناحیه عفرین را به مرکز آموزش نسل‌های جدید تندرو‌ها و تبهکاران تبدیل کردند. این عمل در مقابل چشمان جامعه جهانی اتفاق می‌افتد و با وجود این اقدامات بشریت از نظر امنیت و ثبات با خطر واقعی روبرو خواهد شد.»

همچنین در این بیانیه آمده است: «تصرف کنندگان و شبه‌نظامیان تندرو امنیت و ثبات منطقه را هدف قرار دادند و زندگی کودکان عفرین را تیره و تار کردند، آنها را از حقوق خود بیگانه کردند و اجازه ندادند به زبان خود درس بخوانند و نام کردی بر آنها گذاشته شود. حتی فرهنگ تیره و تاری به زنان تحمیل شد که از آداب و رسوم و فرهنگ زن عفرینی دور باشند. امروز عفرین در وضعیتی بی‌ثبات، ناامن و در شرایطی غم‌انگیز و سخت به سر می‌برد. دولت ترکیه علیه مقاومت مردم به خصوص مقاومت ۵۸ روزه آنها کینه و نفرت دارد.»

در پایان بیانیه TEV-DEM آمده است: «ما به عنوان جنبش جامعه دموکراتیک از نگرش اخلاقی و انسانی مردم عفرین و مقاومت آنها در داخل عفرین و همه آوارگان اردوگاه‌های شهبا که شجاعانه در برابر تصرف عفرین از یک سو و در برابر محاصره دولت دمشق از سوی دیگر مقاومت می کنند، تجلیل می‌کنیم. و از تمامی نیروهای میهنی، سیاسی و فعالین جامعه فرهنگی، نهادهای جامعه مدنی و جنبش‌های زنان و جوانان می‌خواهیم که آزادسازی عفرین را در دستور کار اول خود قرار دهند و به مبارزه و مقاومت خود ادامه دهند تا تصرف عفرین و مناطق دیگر سوریه از سوی دولت ترکیه به پایان برسد.»

کد خبر 44093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha