مهران گرانیگاه گردشگری مذهبی در استان ایلام است

سرویس ایلام - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام به کردپرس گفت: مهران به واسطه بقاع متبرکه امامزادگان و مناطق عملیاتی به یادگار مانده از جنگ تحمیلی قطب و گرانیگاه اصلی گردشگری استان است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فرزاد شریفی در نشست هماهنگی ستاد خدمات سفر و شورای اداری شهرستان مهران اظهار داشت: وجود امامزادگان شاخصی چون علی صالح و سید حسن (ع) و مناطق عملیاتی نظیر سه راهی جندالله، قرارگاه حضرت امیر (ع) در بانروشان، میمک، نقطه ایثار قلاویزان محلی پتانسیل مهران را برای گردشگری مذهبی و کاروان های راهیان نور افزایش داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام افزود: در کنار این ظرفیت ها، وجود غار رو باز زینگان و قلعه تاریخی کنجانچم از دیگر ظرفیت های گردشگری تاریخی و طبیعی شهرستان مهران به شمار می رود.

وی ادامه داد: برای ایام تعطیلات نوروزی ۴۴ خانه استیجاری و ۲۴ کمپ گردشگری و یک هتل برای استفاده و پذیرش گردشگران عید نوروز فراهم شده است و در اماکن سرپوشیده و دور از دید مردم از مسافران پذیرایی انجام می شود.

شریفی اضافه کرد: در جوار امامزاده علی صالح (ع) نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی دایر خواهد شد و در مناطق عملیاتی محل تردد زائران و کاروان های راهیان نور تئاتر با موضوع دفاع مقدس اجرا می شود.

فرماندار مهران هم در این نشست گفت: ۲۶ دستگاه اجرایی و ۹ کمیته تخصصی فرایند پذیرایی، خدمتگزاری و نظارت بر چگونگی خدمات رسانی به گردشگران نوروزی و کاروان های راهیان نور مهران را بر عهده دارند.

علی عباس شفیعی افزود: در تعطیلات نوروزی و مدت زمان اقامت مسافران در شهرستان مهران بازدیدهای مشترک و میدانی دستگاه های عضو خدمات سفر در خصوص چگونگی روند خدمات رسانی به گردشگران ضرورت دارد.

فرماندار مهران تاکید کرد: فرمانداری مهران به عنوان رییس ستاد خدمات سفرهای نوروزی شهرستان همچون ایام اربعین آماده خدمتگزاری متنوع به گردشگران و زائران راهیان نور است و تمهدیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به آنها فراهم شده است.

در این نشست سایر اعضای ستاد خدمات سفرهای نوروزی پیشنهادات و مشکلات خود در این زمینه را بیان کردند.

کد خبر 44075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha