لزوم شکل‌گیری یک مبارزه مشترک علیه دولت ترکیه برای نابودی داعش

سرویس سوریه - صالح مسلم رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) گفت تا زمانی که مردم با هم یک مبارزه مشترک را علیه دولت ترکیه که حامی داعش است انجام ندهند، داعش همیشه وجود خواهد داشت.

به گزارش کردپرس، صالح مسلم رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) ضمن اشاره به تداوم همکاری دولت ترکیه و داعش در زمینه قتل‌عام کردها، اعلام کرد تا زمانی که مردم با هم یک مبارزه مشترک را علیه دولت ترکیه که حامی داعش است انجام ندهند، داعش همچنان ماندگار خواهد بود.

صالح مسلم در مصاحبه با آژانس خبری فرات گفت که دولت ترکیه از سیاست کشتار کردها دست برنداشته و می‌خواهد با همکاری با داعش به اهداف خود در این زمینه دست یابد.

صالح مسلم به حملات ترکیه به شمال و شرق سوریه در جریان زلزله اشاره کرد و افزود: «این زلزله بار دیگر به ما نشان داد که دولت ترکیه از سیاست قتل‌عام کردها دست نخواهد کشید. اکثر کسانی که در زلزله جان خود را از دست دادند، کرد بودند اما دولت ترکیه با آگاهی از این مسئله به آنها کمک‌رسانی نکرد و با وجود زلزله همچنان به حملات خود علیه شمال و شرق سوریه ادامه داد. گلوله‌باران شهبا و تل‌رفعت که تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند همچنان ادامه یافت و دولت ترکیه با هواپیماهای بدون سرنشین به شمال و شرق سوریه حمله کرد. بدیهی است که دولت ترکیه می‌خواهد مردم ما را از منطقه آواره کرده و آنها را نابود کند، اما ما باید با ماندن در سرزمین خود و جنگیدن با دولت ترکیه، این سیاست‌ها را خنثی کنیم.»

صالح مسلم در ادامه بر همکاری ترکیه با هسته‌های داعش تاکید کرد و افزود: «تا زمانی که مردم با هم علیه دولت ترکیه که از داعش حمایت می‌کند مبارزه نکنند، داعش همیشه وجود خواهد داشت.»

کد خبر 43802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha