یک حزب ترکمن‌ درباره موضوع اقلیت‌ها به اتحادیه میهنی و حزب دمکرات هشدار داد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ یک عضو دفتر سیاسی جبهه ترکمانی اعلام کرد ما خواستار این هستیم که اعمال هرگونه تغییراتی در کمیسیون با نظر نمایندگان ترکمن‌ها باشد.

به گزارش کردپرس به نقل از هاولاتی: آیدن معروف عضو دفتر سیاسی جبهه ترکمانی در کنفرانسی خبری اعلام کرد: برای انجام هر کاری که به اقلیت‌ها مربوط می شود با نماینده آنها مشورت شود و هرکاری و موضوعی که بدون مشورت آنها انجام گیرد از جانب اقلیت‌ها قابل قبول نمی باشد. و دخالت در امور اقلیت‌ها محسوب می شود.
وی درباره شیوه همزیستی اقلیت ها در اقلیم کردستان گفت: اکنون همزیستی خوبی در اقلیم کردستان حاکم است و جای دلگرمی دارد و اقلیت‌ها نماینده خود را در پارلمان ، ریاست اقلیم کردستان و دولت اقلیم دارند. اما از احزاب سیاسی میخواهیم که موضوع اقلیت‌ها را با اختلافات سیاسی خود پیوند ندهند.
شایان ذکر است کرسی اقلیت‌ها یک بسته قانونی است که برای مشارکت اقلیت‌ها در نهادهای دولتی اقلیم و پارلمان کردستان تعیین شده اند. تعداد این کرسی ها در پارلمان اقلیم ۱۱کرسی است بطوریکه ۵کرسی به کلدانی و اشوریها (مسیحیان) ،۵ کرسی به ترکمن‌ها و یک کرسی به ارمنی‌ها اختصاص یافته است.چندین سال است که این کرسی ها محل اختلاف میان احزاب سیاسی بخصوص اتحادیه میهنی و پارتی شده است. تعدادی از این احزاب پارتی را متهم می‌کنند که از این کرسی ها برای منافع خود استفاده می‌کند .این احزاب خواستار این هستند که اقلیت‌ها خود نامزد خود را برای پارلمان تعیین کنند نه با رای پلیس و پیشمرگه به پارلمان برسند که منظور آنها حزب پارتی می باشد.

کد خبر 43791

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha