دادگاه فدرال عراق  رای نهایی خود را صادر کرده ، لذااربیل  چاره ای جز پرداخت مبالغی که به بغداد بدهکار است، ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان -  نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق  با تاکید براینکه دولت اقلیم کردستان  از اختلافات سیاسی برای دریافت مبالغی که آنها را حق خود می داند ، بهره برداری می کند ، گفت: دادگاه فدرال عراق  رای نهایی خود را صادر کرده ، لذا اربیل  چاره ای جز پرداخت مبالغی که به بغداد بدهکار است، ندارد.

به گزارش کردپرس ، سهیله السلطانی در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» گفت: دولت اقلیم کردستان با بهره برداری از اختلافات درون خانه شیعیان و همچنین اختلافات بین سنی ها و شیعیان برای به دست آوردن مبالغ هنگفتی که آنها را حق خود می داند ، بهره برداری کرده است ، در حالی که این مبالغ حق واقعی آن نبوده ، بلکه برای دریافت آنها تلاش کرده است.

السلطانی ، افزود: اقلیم کردستان چاره‌ای جز پایبندی به قانون اساسی عراق و رای دادگاه فدرال در خصوص اقدام اربیل به استرداد مبالغی که برخی دولت‌های پیشین عراق به اقلیم کردستان پرداخت کرده‌اند، ندارد، زیرا پس از این رای دادگاه فردال ، پرداخت هیچگونه مبالغی به دولت اقلیم کردستان امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه اربیل بدهیهای خود را به بغداد پرداخت کند.

وی خاطرنشان کردکه دولت اقلیم کردستان باید درآمدهای نفتی خود را بر اساس آنچه در خصوص آنها با دولت فدرال توافق شده، به بغداد واگذار کند و موانعی که تصویب لایحه بودجه 2023 عراق را به تعویق انداخته است ، ازمیان بردارد.

کد خبر 43790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha