1.1 میلیون کردستانی از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر از مردم کردستان از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند.

به گزارش کرد پرس، انور اسماعیلی با بیان اینکه بیماری های صعب العلاج به دلیل هزینه بردار بودن فشار سنگینی بر خانواده بیماران وارد می کرد که دولت با راه اندازی یک صندوق، از این بیماران حمایت می کند، گفت: در حال حاضر 107 بیمار صعب العلاج در کردستان زیر پوشش این صندوق قرار دارد و هزینه درمانی آنها در تمام مراکز درمانی خصوصی و دولتی را پرداخت می کند.

وی افزود: از مردم انتظار داریم در راستای بهره مندی افراد بیمار نیازمند از خدمات این صندوق همراه و همکار ما باشند تا بتوانیم زمینه خدمات رسانی شایسته تر به بیماران را فراهم آوریم.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اظهار کرد: امروز بیماران در جامعه ما نباید به دلیل نبود توان مالی مسیر درمانی خود را ابتر بگذارند چرا که بیمه سلامت و ایجاد صنادیق زیر مجموعه آن با همین دیدگاه و هدف راه اندازی شده و تمام هم و غم ما ایجاد بستر برای خدمات رسانی بیشتر به جامعه هدف است.

اسماعیلی ادامه داد: خیرین استان به جای کمک به بیماران صعب العلاج بهتر است این عزیزان را به دفاتر این صندوق در شهرستان ها معرفی کنند و کمک های خود را به سمت ایجاد مسکن و مسایل غیر درمانی سوق دهند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت با بهره مندی و ایجاد این صندوق ها وظیفه درمان و هرآنچه به درمان مربوط باشد را پوشش می دهد، یادآور شد: 95 تا 100 درصد هزینه های درمانی از طریق این صندوق و بدون با ورود به پرونده بیمار پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان بیان کرد: صندوق بیماری های صعب العلاج مربوط به تمام ایرانیان است و تنها مختص به کسانی که بیمه سلامت دارند نبوده و همه بیماران را تحت پوشش خود قرار می دهد.

اسماعیلی گفت: حتی بیمارانی که فاکتور و سندی در زمینه تهیه دارو در سالجاری دارند می توانند با مراجعه به صندوق هزینه های درمانی خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سالانه اعتباری به این صندوق اختصاص می یابد که باید در راستای حمایت از بیماران صعب العلاج هزینه شود، افزود: عدم هزینه کرد این اعتبار موجب برگشت آن و کاهش اعتبارات اختصاص یافته در سال آینده خواهد شد.

کد خبر 42900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha