کنگره آمریکا نیروهای کرد سوریه را با پ.ک.ک مرتبط می داند

سرویس جهان- بخش تحقیقات کنگره آمریکا در گزارشی که در مورد رابطه این کشور با ترکیه تهیه کرده، ادعا کرده است که نیروهای کرد سوریه با حزب کارگران کردستان ترکیه ارتباط دارند.

به گزارش کردپرس، سرویس تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا یا کنگره این کشور، در تازه ترین گزارش خود پیرامون وضعیت رابطه آمریکا با ترکیه، یکی از مسائلی را که به اختلافات این دو کشور ارتباط دارد، ارتباط نیروهای آمریکایی با نیروهای کرد سوریه عنوان کرده است.

گزارش بخش تحقیقات کنگره اشاره کرده است که «نیروهایی آمریکا با نیروهای کرد سوریه که مرتبط با حزب ممنوعه کارگران کرد ترکیه یا پ.ک.ک هستند، در مسله مبارزه با داعش در سوریه همکاری می کنند.»

در این گزارش ذکر شده که ترکیه از ادامه رابطه آمریکا با نیروهای کرد سوریه که فقط به مسئله مبارزه با داعش مرتبط است بیش از پیش نگران شده است.

سرویس تحقیقات کنگره اذعان کرده است که خروج نیروهای آمریکا از شمال سوریه، در حمله ترکیه به نیروهای کرد سوریه در سال 2019 تاثیر داشته است.

بخش تحقیقات کنگره آمریکا در این گزارش 31 صفحه ای همچنین نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق را دارای بیشترین نقش در مسائل نظامی در شمال و شمال شرق سوریه دانسته است.

کنگره از جمله عوامل تاثیرگذار بر روابط میان ترکیه و آمریکا را همکاری آمریکا با نیروهای کرد سوریه، اقدام ترکیه به خرید سلاح از روسیه، مسائل ناتو و سوریه عنوان کرده است.

این گزارش همچنین به ابراز مخالفتها در کنگره آمریکا با حملات پی در پی ترکیه به مناطق کردنشین سوریه اشاره کرده است.

در این گزارش همچنین به احتمال انحلال حزب کردگرای دموکراتیک خلقها در ترکیه، به دنبال طرح اتهاماتی علیه این حزب اشاره شده است.

کد خبر 42889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha