مسرور بارزانی و امانوئل مکرون در پاریس دیدار کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، در کاخ الیزە، در پاریس با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسە دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از باس نیوز، در این خصوص مسرور بارزانی نوشت: ” خرسندم کە امروز در کاخ الیزە با پریزندت مکرون دیدار کردم و ما دوشادوش همدیگر از جهانیان در برابر تهدیدهای تروریست های داعش دفاع کردیم و کنون نیز برآنیم کە روابط فی مابین را بویژە در زمینە مبادلات تجاری و سرمایەگذاری گسترش دهیم.“
نخست وزیراقلیم اشارە کرد: ” فرانسە جزو آن دستە از هم پیمانانی ماست کە در زمینە بهبود وضعیت منطقە و امنیت اروپا اشتراک نظر داریم.“

در این دیدار توسعه‌ی روابط تاریخی و دوستانه‌ی فرانسه و اقلیم کردستان و آخرین تحولات و رویدادهای عمومی عراق و منطقه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

موضوع اصلی این نشست به اصلاحات کابینه‌ی نهم دولت اقلیم به‌ویژه در زمینه‌های تنوع سازی اقتصادی و توجه به بخش کشاورزی و صادرات محصولات داخلی به بازارهای خارجی به‌ویژه به کشورهایاروپای اختصاص داشت.

نخست‌وزیر از حمایت مستمر دولت و مردم فرانسه از اقلیم کردستان مخصوصاً از حمایت‌های مستمر این کشور از مردم کرد در شرایط سخت قدردانی کرد.

پرزیدنت ماکرون در این دیدار ضمن عرض سلام و احترام ویژه به مسعود بارزانی، بار دیگر بر آمادگی کشورش برای ادامه حمایت از اقلیم در همه‌ی زمینه‌ها تأکید کرد.

اهمیت حل‌وفصل مسائل بین اقلیم و دولت فدرال به‌صورت اساسی و بر طبق قانون اساسی و حفظ امنیت و ثبات در منطقه از دیگر موضوعات مورد بحث بارزانی و ماکرون بود.

نخست‌وزیر اقلیم در پاسخ به دعوت رسمی دولت فرانسه به پاریس رفته است

کد خبر 42883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha