جناحی سیاسی میان اقلیم کردستان و بغداد فتنه گری می‌کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان _سخنگوی دولت اقلیم کردستان درباره فروش نفت اقلیم به اسرائیل اعلام کرد: این موضوع صحت ندارد و تنها برای هیجانی کردن فتنه ای است که جناحی قصد دارد میان دو دولت اقلیم و عراق ایجاد کند. دولت اقلیم بارها دراین باره بیانه صادر و این امر را تکذیب کرده است . این تهمت هیچ پایه و اساسی ندارد ونشان از ضعف جناحی است که این تهمت را به اقلیم کردستان وارد می‌کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از خندان : «جوتیار عادل» سخنگوی دولت اقلیم امروز پنج شنبه در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد یک اتفاقی میان دولت عراق و اقلیم وجود دارد که خیلی مهم است وبه زیر بنایی برای تنظیم بندهای لایحه بودجه تبدیل می شود و ماهم برای توافق با بغداد عزم راسخی داریم اما جزییات دیگری وجود دارد که نیاز به مطالعه و افق های بیشتر دارد ، وگرنه قدمهای خوبی برداشته شده است.
وی به این هم اشاره کرد اختصاص سهم ۱۲/۶۷% ظلم بزرگی میدانیم که بدون هیچ زیر بنای علمی بر اقلیم کردستان واردشده است ، اما چندسال است سرشماری در عراق صورت نگرفته است ، اقلیم هم همانند بقیه قسمتهای عراق شمار ساکنین آن بصورت سالیانه افزایش میابد ، به همین دلیل برنامه این است که اطلاعات آماری وزارت عراق معیار تعیین سهم بودجه اقلیم درنظر گرفته شود.
درباره قاچاق دلار به خارج از کشور اعلام کرد دولت اقلیم باهمه روشهای ممکن با دولت عراق هماهنگی میکند،بدون شک راهکارهای لازم را بعمل می آورد و هر کسی را مرتکب این عمل شود دستگیر میکند و با کسانی که تلاش کرده اند این کار را انجام دهند برخورد لازم صورت گرفته است،البته این کار از طریق بانکهایی صورت گرفته است که تحت سرپرستی بانک مرکزی عراق هستند پس لازم است از طریق بغداد و بانک مرکزی در این چارچوب بررسی لازم صورت گیرد.

کد خبر 42875

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha