موضع اداره خودگردانی کرد سوریه درباره سرنوشت جنگجویان داعش

سرویس جهان- مقامات کرد سوریه می گویند بهتر است دادگاهی بین المللی برای محاکمه جنگجویان داعشی، در منطقه تحت کنترل اداره خودگردان کردی در شمال شرق سوریه بر پا شود.

به گزارش کردپرس، نیروهای کرد سوریه بیش از 10000 تن از جنگجویان داعشی و 50000 افراد نزدیک به این گروه، شامل زنان و کودکان را در بیش از 10 کمپ و زندان، در شمال و شمال شرق سوریه اسکان داده اند. کردها بارها از 54 کشور جهان خواسته اند اتباع خود را از این منطقه خارج کنند. با این حال استقبال کمی از این پیشنهاد صورت گرفته است.

اکنون مقامات کرد سوریه می گویند حالا که کشورهای جهان، بویژه کانادا تمایلی برای بازگرداندن اتباع خود ندارند بهتر است دادگاهی بین المللی با حمایت کشورهای جهان، در منطقه تحت کنترل اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه برپا شود تا به جرایم اعضای داعش و وابستگان آنها رسیدگی کند.

عبدالکریم عمر، نماینده اداره خودگردان کرد سوریه در اروپا در این باره به نشریه گلوب اند د میل کانادا گفته است اداره خودگردان ترجیح می دهد همه اعضای زن و مرد مظنون به عضویت در داعش را در شمال شرق سوریه محاکمه کند زیرا تمام جرایم این افراد در همین منطقه اتفاق افتاده است و محل ارتکاب جرم اینجاست.

او از همه کشورهای جهان بویژه کانادا که اتباع آنها، به اتهام عضویت در داعش و ارتکاب به جنایت در بازداشت نیروهای کرد سوریه به سر می برند، خواست در بر پا کردن کردن دادگاه بین المللی برای رسیدگی به جرایم این افراد در داخل منطقه خودگردان کردی در شمال شرق سوریه به کردهای سوریه کمک کنند.

پیتر گالبریث از مقامات سابق دولت آمریکا نیز که در بازگردادن دو تبعه عضو داعش کانادا، از زندان تحت کنترل کردهای سوریه نقش داشته، از برپایی دادگاه بین المللی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه دفاع کرد. او به گلوب اند میل گفته است برپایی دادگاه در این منطقه این حسن را دارد که همه شواهد و مدارک و محل وقوع جرم در دسترس است.

عبدالکریم عمر خواستار برپایی هرچه سریعتر این دادگاه شد زیرا به گفته او، جنگجویان داعشی تهدیدی جدی برای امنیت منطقه هستند و اداره خودگردان استطاعت کافی برای نگهداری از این افراد خطرناک را ندارد.

کد خبر 42849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha