پرداخت 25 میلیارد ریال هزینه درمانی به بیماران خاص توسط بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: از زمان راه اندازی صندوق حماتی از بیماران خاص و سخت درمان (صعب العلاج) در استان تاکنون از سهم سازمان و این صندوق 25 میلیارد ریال هزینه درمانی به این بیماران پرداخت شد.

به گزارش کرد پرس، انور اسماعیلی گفت: تاکنون 230 نفر در استان برای استفاده از خدمات این صندوق با مراجعه به این اداره کل پرونده تشکیل داده اند و پس از بررسی و ثبت سامانه، هزینه های درمانی که خارج از پوشش بیمه ای بوده به آنان بازگردانده شده است.

وی افزود: سقف پرداخت هزینه درمانی برای هر بیمار تا سقف 500 میلیون ریال است، ضمن اینکه به کسانی که اهدای کلیه انجام می دهند و در قید حیات هستند نیز 400 میلیون ریال بلاعوض پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اظهار کرد: برخی از بیماران مثل بیماران سرطانی، دیابت و فشار خون از نظر تامین مالی دارویی با مشکل مواجه می شدند که با زیرپوشش قرار گرفتن در این صندوق در بخش دولتی به صورت رایگان در هر 2 بخش سرپایی و بستری خدمات می گیرند.

اسماعیلی ادامه داد: نوع بیماری هایی که زیرپوشش حمایت این صندوق قرار می گیرند از سوی وزارت بهداشت معرفی شد و بر اساس آخرین دستورالعمل 107 بیماری زیر چتر این صندوق قرار خواهند گرفت.

کد خبر 42846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha