۶ مورد اهدای عضو در کردستان ثبت شد

رئیس واحد شناسایی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در سال جاری ۶ مورد اهدای عضو در استان به ثبت رسید که ۲ مورد آن زن و چهار مورد نیز مرد بود.

به گزارش کرد پرس، شیدا خیراللهی گفت: در مجموع از سال ۱۳۸۹ (آغاز به کار اهدای عضو در کردستان) تاکنون ۵۴ مورد اهدای عضو در استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: امسال موارد اهدای عضو مربوط به نیمه اول سال بود اگر چه در نیمه دوم پنج مورد دیگر اهدای عضو معرفی و اقدامات اولیه آن انجام شد اما به دلایل مختلفی این کار صورت نگرفت.

رئیس واحد شناسایی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: شاخص اهدای عضو نسبت به جمعیت استان (PMP ) در ۲ سال اخیر افزایش چشم‌گیری داشته و از ۲.۳ به ۸.۲ رسیده است و استان به رتبه هشتم کشوری ارتقا یافت.

خیراللهی ادامه داد: هر چند که استان تا رسیدن به PMP کشوری که عدد ۱۴ است، راه درازی در پیش دارد اما فرهنگ‌سازی و راه‌اندازی بخش پیوند در بیمارستان کوثر می‌تواند نقش مهمی در افزایش آمار اهدای عضو داشته باشد.

وی یادآور شد: سامانه "www.ehda.ir" برای داوطلبان اهدای عضور در سراسر کشور طراحی شده است و متقاضیان با ورود به این پایگاه اینترنتی می‌توانند فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل کنند.

کد خبر 42845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha