زلزله مهیب ترکیه تهدیدی برای ابقای اردوغان

سرویس جهان- خبرگزاری رویترز یکی از پیامدهای زلزله مرگبار ترکیه را احتمال عدم رای مردم این کشور به اردوغان، به سبب اهمال در رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان دانست.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، خبرگزاری رویترز از نارضایتی مردم مناطق زلزله زده جنوب ترکیه از نحوه خدمترسانی دولت به رهبری رجب طیب اردوغان خبر داده است.

رویترز از جمله موارد اهمال در رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان را اعزام دیرهنگام امدادگران و کمبود شدید تجهیزات برای نجات قربانیان عنوان کرد.

این خبرگزاری با اشاره به زیانهای انسانی و مالی زلزله مرگبار ترکیه که تعداد کشته شدگان آن به عدد ۲۰۰۰۰ نزدیک شده، از جمله آثار آن را کاهش محبوبیت اردوغان، انهم در آستانه نزدیک شدن به برگزاری انتخابات دانسته است.

رویترز به نقل از برخی منتقدان عملکرد اردوغان در جریان زلزله اخیر و با اشاره به اعلام و برقراری وضعیت اضطراری در این مناطق، رییس جمهور ترکیه را به استفاده ابزاری از وضعیت کنونی در انتخابات متهم کرده است.

اما برخی تحلیلگران به رویترز گفته اند در صورتی که دولت اردوغان عملکرد قابل قبولی در مدیریت وضعیت زلزله زدگان داشته باشد شانس انتخاب او در انتخابات بالا می رود.

کد خبر 42600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha