عملیات امداد و نجات در اورفا متوقف شد/تیم های امدادی به استان های دیگر اعزام شدند

سرویس ترکیه - در حالی که هنوز شمار زیادی از افراد در زیر آوار هستند، آفاد عملیات امداد و نجات در اورفا را به اتمام رساند.

به گزارش کردپرس، عملیات امداد و نجات در اورفا به پایان رسید و تیم های جستجو و نجات در اورفا به استان های دیگر اعزام شدند، این در حالی است که بر اساس منابع محلی شمار زیادی از شهروندان هنوز زیر آوار هستند.

بنا بر گزارش روزنامه جمهوریت، سازمان آفاد ترکیه اعلام کرد که عملیات امداد و نجات در اورفا به پایان رسیده است و تیم های جستجو و امداد در این شهر به استان های دیگر اعزام شده اند.

بنا بر گزارش آفاد که توسط نورالدین نباتی وزیر خزانه داری ترکیه اعلام شد، تا کنون در مجموع جسد 170 نفر که در اثر زلزله جان خود را از دست داده اند، در اورفا از زیر آوار بیرون آمده است.

در استان اورفا تا کنون سه هزار و 423 تن مجروح از بیمارستان مرخص شده اند. 39 مجروح نیز در بخش های اورژانس، 110 نفر در بخش مراقبت های ویژه، و 328 تن دیگر نیز در بخش های دیگر بیمارستان بستری هستند.

بر اساس همین گزارش در مجموع از 253 ساختمانی که به تمامی فروریخته اند، تنها 19 ساختمان توسط گروه امداد و نجات آواربرداری شدند که این عملیات هم شب گذشته به تمامی متوقف شد و نیروها به سایر استان ها اعزام شدند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، در حال حاضر هیأتی متشکل از عایشه سوروجو نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، فعالان جنبش زنان آزاد (TJA)، حزب مناطق دموکراتیک (DBP) و مدیران و اعضای سازمان های استانی HDP برای رسیدگی به مشکلات زلزله زدگان در روستای تاشلوک (نام ترکی: تاشلی هویوک) و شهرستان پیرسوس (سوروچ) حضور دارند.

گفتنی است، بر اساس گزارش های روزنامه نگاران کرد مستقر در مناطق زلزله زده کردستان ترکیه، مردم مناطق زلزله زده برای بیرون آوردن جنازه های اعضای خانواده شان ماشین های عمرانی را اجاره کرده اند.

همچنین روز گذشته محمود آلتین تاش خبرنگار خبرگزاری مزوپوتامیا، و سما چالاک خبرنگار ژن نیوز که برای تهیه خبر از مناطق زلزله زده به اورفا رفته بودند، توسط پلیس ترکیه بازداشت شدند.

کد خبر 42586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha