افتتاح ۱۱ گروه پروژه مخابرات ایلام در دهه فجر / تشعشع سایتهای موبایل بی‌خطر است

سرویس ایلام - سرپرست شرکت مخابرات منطقه ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: ۱۱ گروه پروژه با ۱۸۱ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در ایلام افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سیدشهاب‌الدین نبی پور با عنوان اینکه شرکت مخابرات در حال حاضر زیان‌ده است، خاطرنشان کرد: با این وجود سعی شده خدمات رسانی نه تنها متوقف نشود بلکه کیفیت نیز ارتقا و توسعه پیدا کند.

وی فیبررسانی به سایت‌های استان را ۱۷۶ کیلومتر اعلام کرد و گفت: در خصوص ارتقای ظرفیت و پهنای باند و بهینه سازی ایستگاه های سیار ۱۵ سایت اقدام شده است.

سرپرست شرکت مخابرات منطقه ایلام افزود: پایدارسازی ارتباطات ملکشاهی، میمه و زرین آباد، چالاب و چنگوله به صورت رینگی و حلقه‌ای شده تا در صورت قطع ارتباط، قطعی طولانی نشود.

نبی پور به اغتشاشات اخیر و خسارات آن نیز اشاره کرد و توضیح داد: در سرابله متأسفانه شاهد آتش سوزی مرکز مخابرات بودیم که باعث قطع ارتباطات چرداول، سیروان و هلیلان شد و مردم با مشکلات زیادی مواجه شدند.

او گفت: بسیاری از همکاران با روحیه بسیجی وارد میدان شده و قطع ارتباط را در ۱۱ ساعت حل کردند. در این آتش سوزی تمام تجهیزات از بین رفته بود و ما نسل جدید تجهیزات را نصب کردیم.

وی افزایش ظرفیت و ارتقای سیستم ارتباطات مراکز و پهنای باند مناسب را از دیگر خدمات شرکت مخابرات استان عنوان کرد و گفت: پروژه نسل جدید سوئیچهای مخابراتی که نسل نوین سیستم است و بخش عمده‌ای از این سافت سوییچ انجام شده است.

نبی پور تاکید کرد: فیبررسانی به منازل مردم با سرعت ۵۰ مگابیت به بالا انجام شده و مردم با اعتماد به برند مخابرات استقبال خوبی کردند در این زمینه مشکلاتی در شهرداری‌ها داریم که امیدواریم با ما همکاری کنند.

سرپرست شرکت مخابرات استان ایلام ادامه داد: سرقت‌ها به معضلی در حوزه مخابرات تبدیل شده و قطع ارتباطات کابل مسی شاید سود کمی برای سارق داشته باشد اما بسیار زیان ده است و مخابرات تا حدی می‌تواند این خسارات را جبران کند و باید این موضوع با پیوست فرهنگی حل شود تا شاهد کاهش یا قطع میلیاردها تومان خسارت و قطعی ارتباط هزاران مشترک باشیم.

نبی پور توضیح داد: تجهیزات ارتباطات پیش از نصب چندین بار کنترل می‌شوند و تشعشع سایتهای موبایل هیچ خطری برای مردم ندارد اما شاهدیم به خاطر باورهای غلط، مردم از افزایش دکل و آنتن مخابراتی در محلات و روستاها ممانعت می‌کنند.

او گفت: وصول مطالبات مخابرات هم یکی از چالش‌های این شرکت است که یک رقم میلیاردی و انباشته شده است و متأسفانه برخی ادارات دولتی و مردم برای پرداخت آن همکاری ندارند. مخابرات برای انجام درست کارها و توسعه خدمات به این وجوه نیاز دارد.

کد خبر 42569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha