جهانی شدن سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، فرصتی برای توسعه گردشگری

شهردار سنندج گفت: جهانی شدن سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، فرصتی ارزشمند برای رونق و توسعه گردشگری موسیقی است.

به گزارش کرد پرس، سیدانور رشیدی در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، ضمن بازدید از غرفه سنندج شهر خلاق موسیقی و غرفه معرفی بسته های سرمایه گذاری شهرداری سنندج که در سالن A38 کردستان با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان برپا شده است، گفت: سنندج، به عنوان شهری پر از اصالت و فرهنگ و همچنین با دارا بودن بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی فراوان، همواره مقصد گردشگران و توریست ها بوده است.

وی اظهار کرد: یکی از حوزه هایی که توسعه اقتصادی کردستان و به ویژه سنندج را به دنبال دارد گردشگری موسیقی است، ظرفیتی که می تواند ضمن تغییر در وضعیت معیشت هنرمندان موسیقی، اقتصاد استان را نیز پویا کند.

شهردار سنندج با بیان اینکه موسیقی مردم کرد یکی از غنی ترین و پربارترین موسیقی های محلی ایران است، افزود: ظرفیت های هنری، تاریخچه غنی و وجود هنرمندان مستعد در حوزه موسیقی سبب جهانی شدن سنندج در حوزه موسیقی شده است.

رشیدی ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی سنندج تمام همت و تلاش خود را برای معرفی و توسعه این پتانسیل به کار خواهد بست چراکه معتقدیم یکی از راه های توسعه همه جانبه گردشگری منطقه، ورود سرمایه گذاران در این حوزه است.

وی یادآور شد: در طول سال جاری نشست هایی با مجموعه میراث فرهنگی و هنرمندان حوزه موسیقی استان در این خصوص صورت گرفته است و برای تقویت این حوزه نشست های تخصصی دیگری نیز در آینده انجام خواهد شد.

شهردار سنندج بیان کرد: امیدواریم با هم دلی، هم فکری و با یک اهتمام جدی میان مسئولان حوزه گردشگری و فرهنگ و هنر استان بتوانیم ضمن انتقال موثرتر فرهنگ، سنن و آداب و رسوم این منطقه، برای جذب سرمایه گذار و معرفی فرصت های ناگفته در کردستان اقدامات مطلوبی انجام دهیم و به پیوند هرچه بهتر موسیقی با گردشگری بپردازیم.

کد خبر 42562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha