آنچه که حقیقتاََ زیر آوار مانده دولت است

سرویس ترکیه - هیأت متشکل از نمایندگان کُرد HDP و DBP که برای بازدید میدانی راهی منطقه بازاجیک مرعش شده است، از عملکرد دولت در رسیدگی به زلزله زدگان انتقاد کرد.

به گزارش کردپرس، هیأتی متشکل از صالحه آیدنیز رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک (DBP)، سزائی تملی، فاطما قورتولان، محمت رشدی تریاکی، دیلان تاشدمیر، محمود طغرل و مراد ساری ساچ، نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) برای بررسی وضعیت مناطق زلزله زده از نزدیک به کانون اولین و بزرگترین زلزله دیروز یعنی بازارجیک استان مرعش رفتند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، هیأت HDP و DBP، پس از بررسی های میدانی قربانیان زلزله در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند. آیدنیز به نمایندگی از هیات با اشاره به این که هیچ ساختمان سالمی در منطقه وجود ندارد و همه ساختمان ها از زلزله آسیب دیده اند، گفت: «با گذشت 36 ساعت از زلزله هنوز مردم در زیر آوار هستند و می پرسند که دولت کجاست؟ باید این را به روشنی بیان کرد که در این زلزله آن که زیر آوار مانده دولت است.»

آیدنیز در واکنش به اظهارات مقامات حزب عدالت و توسعه (AKP) مبنی بر این که نیروهای امداد دولتی در همه مناطق زلزله زده حضور دارند، گفت: «بیشترین چیزهایی که دولت به احداث آنها می بالد جاده ها و ساختمان هایی است که می سازند. ببینید اینها اولین چیزهایی بودند که در همه مناطق زلزله زده نابود شدند. در بسیاری از نقاط زلزله زده این مردم هستند که با همت و همبستگی خود قربانیان را از زیر آوار نجات می دهند. دولت در بسیاری از مناطق کاری انجام نداده است.»

هیأت نمایندگان HDP و DBP اعلام کرد که در کنار مردم زلزله زده خواهد بود.

کد خبر 42500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha